کد خبر: ۸۶۹۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

برنامه دولت و شهرداری برای کاهش آلودگی هوا به روایت سلاجقه/ از احیای جزیره آشوراده چه خبر؟

رئیس سازمان محیط زیست گفت: دو موضوع در دستور کار دولت قرار دارد نخست برقی شدن وسایل حمل و نقل عمومی است و دیگر اینکه شهرداری تهران حدود هزار دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه خواهد کرد.
برنامه دولت و شهرداری برای کاهش آلودگی هوا به روایت سلاجقه/ از احیای جزیره آشوراده چه خبر؟
آفتاب‌‌نیوز :

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد تمهیدات پیش‌بینی شده برای موضوع آلودگی هوا در شش ماه دوم سال گفت: دو موضوع در دستور کار دولت قرار دارد؛ نخست برقی شدن وسایل حمل و نقل عمومی است و دیگر اینکه شهرداری تهران حدود هزار دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تولید و قرار گرفتن هفت نوع خودروی برقی در چرخه حمل و نقل کشور در دستور کار نهاد ریاست جمهوری است، عنوان کرد: ۱۵۰ ایستگاه شارژ خودروی برقی در شهر‌های تهران و کرج تاسیس شده است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال این تعداد به هزار ایستگاه افزایش خواهد یافت و در شهر‌های ساری، تبریز و اصفهان توسعه می‌یابد. همچنین امیدواریم که افزایش کیفیت سوخت خودرو‌ها به اندازه‌ای باشد که از سوخت ناپاک استفاده نشود. 

سلاجقه گفت: وزارت نفت بر اساس تکالیفی که دارد کار‌های زیر بنایی مهمی را در این حوزه در دستور کار دارد و بهینه سازی و افزایش کیفیت سوخت از جمله مسائلی است که در ۹ تا ۱۱ پالایشگاه کشور دنبال می‌شود و البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند بازه زمانی و اعتبارات کافی هستیم.

وی افزود: بر اساس ایستگاه‌های پایش ۳۴ گانه که در استان تهران مستقر هستند، این آلودگی بیشتر مربوط به خودرو‌های متحرک و بنزین سوز است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: احیای جزیره آشوراده توسط شورای عالی محیط زیست در حال انجام است، صندوق ملی محیط زیست اگر وسط کار باشد، اقدامات براساس ضوابط محیط زیستی پیش می‌رود و امید است کلنگ طبیعت‌گردی آشوراده در آینده نزدیک به زمین زده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین