کد خبر: ۸۷۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۰:۲۶

دعاگو: همراهی موسوی با مشارکت و مجاهدین باید اصلاح و جبران شود

داوریهای کیهان را آکنده از تندروی، تنگ‌نظری و داوریهای بی‌مبنای سیاسی می‌دانم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز خبر داد كه شاید این تشكل روحانی بنا به مصلحت به صورت مصداقی، ورودی به عرصه انتخابات نداشته باشد. 

امام جمعه شمیران: مشارکت و مجاهدین برانداز هستند [+]

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، محسن دعاگو در گفت وگویی با "ایلنا"، با اشاره به عملكرد دولت نهم در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: «در حوزه مردم‌گرائی، ساده‌زیستی، مواضع انقلابی، حجم بی‌سابقه تلاش‌های اجرائی، نقش‌آفرینی در رشد و شکوفائی علمی و فنی جمهوری اسلامی و افزایش امید و اعتماد در بین قشر وسیعی از هموطنان از جمله موفقیت‌های آقای احمدی‌نژاد است كه آشکار و غیرقابل انکار است». 
 
وی در خصوص ناكامی‌های دولت نهم نیز گفت: «در برخی مواضع فرهنگی و سیاسی و در حوزه مناسبات و تحولات اقتصادی، تندروی‌ها، اشتباهات و کاستی‌های آقای احمدی‌نژاد یک حقیقت تلخ سیاسی و یک ناروائی واقعی است».

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی در خصوص ورود میر حسین موسوی به عرصه انتخابات، گفت: «ورود میرحسین موسوی به عرصه انتخابات نه تنها سطح رقابت‌ها را ارتقاء می‌بخشد و موجب افزایش، شور و نشاط انتخاباتی می‌شود، به گسترش دامنه مشارکت مردمی در عرصه‌های انتخاباتی نیز كمک می‌كند و تحکیم و تقویت اعتبار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در پی دارد». 

وی همچنین در خصوص گرایش فكری میر حسین موسوی گفت: «میرحسین موسوی جبهه سیاسی خودشان را اصلاح‌طلب اصولگرا تعیین کرده‌ است. جبهه اصلاح‌طلب اصولگرا یا اصولگرای اصلاح‌طلب واجد هر دو شاخصه ارزشی در پرچم تبلیغات سیاسی است هرکسی جبهه سیاسیش را بهتر می‌داند و داوری‌های مغایر با نظر آنها ارزش توجیه و ارزیابی ندارد».

وی در واكنش به اظهارات اخیر روح الله حسینیان مبنی براینكه ”چون آقای میرحسین موسوی گفته است به مشاورت آقای خاتمی افتخار می‌کند پس اصولگرا نیست“، گفت: «نتیجه مشورت، بهره‌مندی از اندیشه و تجربه‌های دیگران است نه تبعیت الزامی از نظرات مشاور. مشورت حوزه تصمیم‌گیری را به موهبت تیزبینی، همه جانبه‌نگری و درایت و تدبیر سیاسی آراسته می‌سازد و در تصمیم‌سازی نقش اصلاح و تکمیل را برعهده می‌گیرد، نباید تصور کرد گسترش حوزه ظرفیت سیاسی و استقبال از شنیدن گفتمان صاحب‌نظران سیاسی فاصله از اصولگرائی است. براساس فرهنگ ما شرح‌صدر از خواسته‌های مدیران مسلمان از آفریدگار هستی است». 

دعاگو در پاسخ به سوالی در خصوص نقش جامعه روحانیت مبارز در انتخابات آینده نیز گفت: «نقش جامعه روحانیت مبارز نقش هدایتگری و آگاهی‌بخشی در چارچوب شاخصه‌های ارزشی و ضرورت‌های مدنیت سیاسی است». 

وی در پاسخ به این سوال كه چرا برخی اصولگرایان تمایلی به نقش پدری جامعه روحانیت ندارند؟ گفت: «هیچ عضوی را نمی‌شناسم که نقش پدری و ارزش‌گرائی دلسوزانه فرهنگی و سیاسی را برای جامعه روحانیت مبارز نشناسد و به نظر بنده یکی از محسنات تعیین نکردن مصداق، ایجاد مصونیت معنوی و سیاسی بیشتر در حوزه ارزش‌شناسی‌ها و تکیه بر عدالت و انصاف در عرصه داوری‌ها است». 

امام جمعه شمیرانات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا جامعه روحانیت مبارز ممکن است ورودی به عرصه انتخابات نداشته باشد؟ اظهار داشت: «ورود و حضور روحانیت مبارز در بسترها و عرصه‌های انتخاباتی بسیار جدی است. ممکن است تعیین مصداق خارجی با ضرورت و مصلحت همراه نشود که در این صورت موضع روحانیت فراخوانی اقشار مردمی به معیارهای اساسی و افزایش هوشیاری سیاسی خواهد بود». 

دعاگو در بخش دیگری از این گفت وگو به وظیفه شورای نگهبان اشاره كرد و گفت: «باید عرصه رقابت انتخاباتی را به عرصه توانائی‌ها و شایستگی‌ها و ترسیم میزان وفاداری گروه‌ها به میثاقهای دینی و ملی بسپاریم و هوشمندی سیاسی مردم در عرصه انتخابات را به زاویه و حاشیه نرانیم. توجه به مصالح ملی و رعایت بی‌طرفی کامل سیاسی را برای شورای محترم نگهبان نقش‌آفرینی پدرانه و منصفانه می‌دانم».
 
وی همچنین با تكذیب خبر روزنامه كیهان كه روز یكشنبه از قول وی عنوان كرده بود ”نگران نفوذ سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشاركت در ستاد میر حسین هستم” گفت: «تیتر کیهان در سخنان و نوشته‌های بنده نیست و عبارت "عرصه‌های حکومتی فراتر از ستادهای انتخاباتی است" را گفته‌ام و دسته‌بندیها و داوریهای کیهان را آکنده از تندروی، تنگ‌نظری و داوریهای بی‌مبنای سیاسی می‌دانم ولی اگر از بنده در خصوص حضور جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب در اداره ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی پرسیده شود خواهم گفت "این حضور موجب نگران‌سازی وفاداران به انقلاب اسلامی، اعتمادسوزی و ریزش آراء سیاسی است" انشاءالله چنین اتفاقی رخ ندهد و اگر باشد به گوهر اصلاح و جبران آراسته گردد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین