کد خبر: ۸۷۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۱:۱۱

هشدار آیت‌الله یزدی درباره ابتلای مسئولان به تظاهر، ریا و شعار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: «اشخاصی که پشت یک میزی می‌نشینند و قلمی به دست می‌گیرند و قلمشان در سرنوشت جامعه اثر می‌گذارد امکان ابتلا به این قضیه را دارند که به سمت تظاهر، ریا و شعار بروند، این طبیعت قدرت است، باید مراقب بود».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، بر اساس اعلام مرکز خبر حوزه، آیت‌الله یزدی در دیدار اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: «اینطور نیست که کسی فکر بکند که این من هستم که نظام را نگه می‌دارم و یا من هستم که به نظام کمک می‌کنم بلکه این نظام است که به شخصیت‌ها مقام و موقعیت می‌دهد».

وی ادامه داد: «گاهی نیز همین نظام کسانی را به واسطه عملکردشان متوقف می‌کند و یا به عقب بر می‌گرداند و حتی گاهی کسانی را از نظام بیرون می‌کند».

رییس شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه عملکرد شخصیت‌های عالی رتبه کشور مورد توجه مردم است اظهار داشت: «گاهی اوقات حتی برای بعضی از شخصیت‌های بزرگ، شعارها و تبلیغات اثر معکوسی می‌گذارد و به جای محبوبیت، منفوریت ایجاد می‌کند».

آیت‌الله یزدی افزود: «در نظام جمهوری اسلامی ایران عملکرد شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در حقیقت ضامن رشد،بقا، پیشرفت و موفقیت‌های آن شخصیت‌هاست».

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: «تصویب در قانون و پایداری قانونی برای یک شخصیت حقیقی یا حقوقی و شعارها و تبلیغات چندان نقشی در بقاء آن شخصیت ندارد».

وی ادامه داد: «کمیته امداد در متن قانون اساسی حضور ندارد ولی از آن روزهای اول با یک اشاره حضرت امام (ره) و یک حکم، کمیته امداد شکل گرفت».

آیت‌الله یزدی گفت: «عملکرد کمیته امداد توانست این نهاد را در ردیف مهمترین نهادهای انقلابی که در متن قانون اساسی نیز گنجانده شده است، قرار گیرد».

وی افزود: «در مقابل کمیته امداد، نهادهایی بودند که در متن قانون اساسی جا داشتند و سال‌ها به آنها توجه نمی‌شد».

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: «کمیته امداد روز به روز توسعه پیدا کرده و رشد داشته است و همین عملکرد باعث شده که وظایف کار دیگران را هم به عهده امداد گذاشتند».

آیت‌الله یزدی افزود: «کمیته امداد باید افراد تحت پوشش خود را به سمت خودکفایی با ایجاد اشتغال پیش ببرد».

وی افزود: «اگر یک روزی کسی یا نهادی به موقعیت اجتماعی و پایگاه مردمیش مغرور شد به نظر می‌رسد که این اولین اشتباهی است که موجب توقف و عقب‌گرد است».

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به دستگاه‌هایی که قدرت و اموال مردم در اختیارشان هست،اظهار داشت: «طبیعت و قدرت جاذبه‌های مختلفی دارد که اگر فرد یا نهادی اسیر این جاذبه‌ها شود دیگر نخواهد توانست رسالت اصلی خود را انجام دهد».

وی افزود: «اشخاصی که پشت یک میزی می‌نشینند و قلمی به دست می‌گیرند و قلمشان در سرنوشت جامعه اثر می‌گذارد امکان ابتلا به این قضیه را دارند که به سمت تظاهر، ریا و شعار بروند، این طبیعت قدرت است، باید مراقب بود».

آیت‌الله یزدی دیدار مسئولان با مراجع عظام تقلید و علمای حوزه علمیه قم را اقدامی بسیار مناسب و لازم دانست و گفت: «مراجع جایگاه مقدسی در بین مردم دارند و این ارتباط‌ها می‌تواند آنها را یاری دهد».

وی با بیان اینکه بعضی از مسئولان و گروهها تنها با یکی از مراجع ارتباط برقرار می‌کنند افزود: «دیدار با جمعی از مراجع وعلما، نیتجه‌گیری فرهنگی دارد و یکی از علل رشد و پیشرفت کمیته امداد ارتباط با همه مراجع و علما است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین