همچنین پیش از راهاندازی فروشگاه، باید قیمت وسایل مورد نیاز برای آن مانند قیمت دستگاه وکیوم بستهبندی را نیز بررسی کنید. چگونه فروشگاه را راه اندازی کنیم تا مشتریان زیادی داشته باشم؟ اگر این سؤال متداول ذهن شما را به خود مشغول کرده است، این متن را تا انتها بخوانید.
با بررسی رقبا میتوانید چالشها و تهدیدها را شناسایی کنید و محصولات پرتقاضا را بفروشید. اگر میخواهید بدانید چگونه فروشگاه را راه اندازی کنیم تا از رقبا پیشی بگیریم؟ مراحل زیر را انجام دهید:
۱. ابتدا رقبای فروشگاه خود را شناسایی کنید: لیستی از رقبای خود تهیه کنید تا درک بهتری از جایگاه خود در صنعت داشته باشید. زمانی که لیست رقبای فروشگاه خود را میسازید، درباره سال تأسیس، تعداد کارکنان و درآمد سالانه آنها نیز تحقیق کنید.
۲. محصولات هر یک از رقبا را شناسایی کنید: لیستی از محصولات رقبا تهیه کنید و سعی کنید پرفروشترین محصولات آنها را شناسایی کنید. اگر رقیب شما چندین فروشگاه دارد، اطلاعاتی درباره نحوه توزیع محصولات و تعداد محصولات در هر فروشگاه به دست آورید.
۳. قیمت هر یک از محصولات رقبا را بررسی کنید: شما باید محصولات فروشگاه خود را با قیمتهایی واقعبینانه بفروشید. قیمت محصولات برای مشتریان بسیار مهم است؛ بنابراین، باید قیمت محصولات فروشگاه خود را با توجه به قیمت محصولات فروشگاه رقبا تعیین کنید. رقبا ممکن است قیمت محصولات خود را کاهش دهند. سعی کنید علت و زمان این تغییر قیمت را پیدا کنید. برای مثال، کاهش قیمت ممکن است بخشی از تبلیغات باشد.
۴. استراتژیهای بازاریابی رقبای خود را تجربهوتحلیل کنید: شما میتوانید استراتژیهای بازاریابی خود را با تحقیق درباره استراتژیهای بازاریابی رقبا بهبود ببخشید. برای پیدا کردن پاسخ سؤال «چگونه فروشگاه را راه اندازی کنیم تا به اندازه رقبا مشتری داشته باشیم؟»، به دنبال پاسخ این سؤالات بگردید: رقبا چگونه هویت برند خود را حفظ میکنند؟ آیا آنها از پوستر تبلیغاتی، سایت و شبکههای اجتماعی برای بازاریابی محصولات فروشگاه خود استفاده میکنند؟
داشتن ایدهای جذاب برای فروشگاه عالی است؛ ولی، بدون بودجه کافی نمیتوانید به ایده خود جامه عمل بپوشانید. بررسی میزان بودجه مورد نیاز برای فروشگاه ممکن است طاقتفرسا باشد؛ ولی، اگر هزینههای بزرگ خود را شناسایی کنید، این مرحله آسانتر خواهد شد. چگونه فروشگاه را راه اندازی کنیم تا مشکلی از نظر بودجه نداشته باشیم؟ هزینههای زیر را در نظر بگیرید:
۱. اجاره فروشگاه: اگر میخواهید مشتریان بسیاری به فروشگاه شما بیایند و مشتریهایی دائمی داشته باشید، باید فروشگاه را در محل مناسبی راهاندازی کنید. برای اجاره فروشگاه در چنین محلهایی، باید بودجه بیشتری را در نظر بگیرید. علاوه بر هزینه اجاره، هزینه بازسازی و ویترین فروشگاه را نیز در نظر بگیرید. اگر قصد راهاندازی فروشگاه اینترنتی دارید، هزینه هاست و طراحی سایت را بررسی کنید.
۲. قبض برق، گاز و آب: که به اندازه و محل فروشگاه شما بستگی دارند.
۳. بیمه: حتما کسبوکار خود را بیمه کنید.
۴. محصولات: علاوه بر هزینه خرید محصولاتی که قرار است در فروشگاه بفروشید، هزینه نگهداری آنها را نیز در نظر بگیرید.
۵. وسایل مورد نیاز: چگونه محصولات خود را در فروشگاه به نمایش خواهید گذاشت؟ اگر میخواهید فروشگاه لباس راهاندازی کنید، باید بودجهای به خرید مانکن و چوبلباسی اختصاص دهید. همچنین اگر میخواهید فروشگاه خشکبار راهاندازی کنید، قیمت دستگاه وکیوم بستهبندی و شلف را بررسی کنید.
۶. کارکنان: حقوق، مزایا و هزینه آموزش کارکنان را در نظر بگیرید.
۷. تکنولوژی: بودجهای به خرید پایانه فروش (سیستم POS) و محصولات امنیتی اختصاص دهید.
۸. بازاریابی: هزینه طراحی لوگو، کارت ویزیت، سایت و کمپینهای تبلیغاتی را برای ایجاد برند خود در نظر بگیرید.
چگونه فروشگاه را راه اندازی کنیم تا جذاب و دوستداشتنی به نظر برسد؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که مهم نیست چه محصولاتی را میخواهید در فروشگاه خود به فروش برسانید، شما به وسایل مختلفی نیاز دارید تا فروشگاهتان حرفهای و دلپذیر دیده شود. فروشگاه شما ممکن است به وسایل زیر نیاز داشته باشد:
۱. شلف: شما میتوانید محصولات مختلفی مانند لباسهای تاشده، کتاب و آلبوم موسیقی را روی شلفها قرار دهید. این شلفها به مشتریان کمک میکنند محصولات مورد نیاز خود را بهآسانی پیدا کنند.
۲. چوبلباسی: اگر میخواهید لباسها را آویزان کنید، به چوبلباسی نیاز دارید.
۳. صندوق پول یا کشوی پول: اگر میخواهید پولهای نقد خود را در مکانی امن نگهداری کنید، به یکی از این دو وسیله نیاز دارید.
۴. کیسه: مهم نیست کیسه پلاستیکی را ترجیح میدهید یا کیسه کاغذی. فروشگاه شما به نوعی کیسه نیاز دارد تا محصولات خود را درون آن قرار دهید و به مشتریان بدهید. شما میتوانید کیسهای با نام و لوگو فروشگاه خود به مشتریان بدهید و فروشگاه خود را به برند تبدیل کنید.
۵. دستگاه وکیوم بستهبندی: دستگاه وکیوم بستهبندی اکسیژن درون کیسهها را از بین میبرد و طول عمر مواد غذایی را افزایش میدهد. اگر میخواهید فروشگاه خشکبار، سبزیجات، محصولات پروتئینی یا تنقلات فلهای راهاندازی کنید، دستگاه وکیوم میتواند کمک قابل توجهی به شما کند. شما میتوانید قیمت دستگاه وکیوم بستهبندی را در سایت ویترین نت مشاهده کنید.
۶. آینه: اگر میخواهید لباس یا اکسسوری در فروشگاه خود بفروشید، به چند آینه نیاز دارید.
۷. چرخدستی فروشگاهی یا سبد خرید: اگر مشتریان میخواهند چندین محصول از فروشگاه شما خریداری کنند، به چرخدستی یا سبد خرید برای حمل آنها در فروشگاه نیاز دارند.
چگونه فروشگاه را راه اندازی کنیم تا موفق شویم؟ برای تحقق این امر، رقبا و بودجه از مهمترین مواردی هستند که باید برای دستیابی به موفقیت بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید محل فروشگاه شما پررفتوآمد و قابل دسترس است. به خاطر داشته باشید که فروشگاه به وسایلی نیز نیاز دارد تا حرفهای و جذاب دیده شود. شما میتوانید قیمت دستگاه وکیوم بستهبندی و سایر وسایل مورد نیاز فروشگاهتان را در سایت ویترین نت ببینید، با تأمینکنندگان تماس بگیرید و مناسبترین آنها را خریداری کنید. ویترین نت، بستری مناسب و ایدئال فراهم کرده است تا شما به راحتی و با صرف کمترین زمان ممکن با خیالی آسوده بتوانید دستگاه وکیوم و سایر وسایلی که برای راهاندازی فروشگاهتان نیاز دارید، خریداری کنید. کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.