کد خبر: ۸۷۰۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۴
جمعیت دانش آموزی کشور سه میلیون نفر افزایش یافته است

وزیر آموزش و پرورش: دولت رئیسی طی ۲ سال روزانه ۸ مدرسه ساخته/ کمبود معلم هم رفع شده

تبریز- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش مدعی شده که دولت رئیسی در ۲ سال فعالیت خود، "پنج هزار و ۸۶۶ مدرسه ساخته به نحوی که طی این مدت به طور متوسط روزی هشت مدرسه در کشور ساخته شده است."
وزیر آموزش و پرورش: دولت رئیسی طی ۲ سال روزانه ۸ مدرسه ساخته/  کمبود معلم هم رفع شده
آفتاب‌‌نیوز :

«رضا مراد صحرایی»، عصر دوشنبه در همایش نومعلمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه کمبود معلم هم اکنون رفع شده است، اظهار کرد: در چنین شرایطی ۵۰۵ مدرسه در کشور یک دانش آموز داشت و هیچ کدام تعطیل نشد.

وی افزود: اکنون در سطح کشور ۲۵ هزار مدرسه وجود دارد که دارای پنج تا ۱۰ دانش آموز دارند و سه هزار معلم با ایل عشایری کوچ می‌کنند و امسال ۱۰۰ هزار دانش آموز به دانش آموزان فنی و حرفه‌ای اضافه شدند.

وی با بیان اینکه همه باید به معلمان احترام بگذارند، اظهار کرد: معلمان سازندگان همه ارکان دیگر کشور، مظهر علم و عالمان جامعه هستند، معلمان روشن کننده چراغ دل انسان‌ها و ادامه دهنده راه پیامبران هستند.  با توجه به اینکه درد بی درمان هر جامعه‌ای جهل است، معلم کسی است که با جهل می‌جنگد و از انجایی که اساس هر پلیدی و آسیب اجتماعی در جامعه از جهل ناشی می‌شود، معلم با آن می‌جنگد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم ارزشمندترین سرمایه هر جامعه‌ای را تربیت می‌کند، گفت: شغل معلمان، شغل انبیا بوده و ادامه دهنده راه آنان برای تربیت افراد جامعه هستند. معلم حلقه وصل نسل‌ها بوده و نسل علامه امینی، آیت الله طباطبایی، باقرخان و ستارخان، پروین و شهریار و اساتیدی، چون هشترودی و باکری‌ها را تربیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در زمان کنونی ما نیاز داریم که هویت معلمی را بازشناسیم، یادآور شد: در زمان کنونی آفت بزرگ نظام آموزش و پرورش از یکسو و نظام اداری کشور از سوی دیگر این است که اهمیت نقش معلم را در رفتار واقعی آن درک نکرده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسوولان باید بدانند که نقطه ایجاد تحول در کشور کلاس درس است نه اتاق وزرا و عامل ایجاد تحول معلمان هستند، نه وزیران، مسوولان، استانداران، فرمانداران و شهرداران، و اگر این درک شود کشور بیش از هر زمان دیگری شکوفا می‌شود.

صحرایی افزود: معلم کارمند نیست و از او مهمترین توقعات را داریم، ولی مانند کارمند با آن رفتار می‌کنیم در حالی که معلم کسی است که خانواده‌ها گوهر وجود خود را با آسودگی در اختیار آن قرار می‌دهند و ارزش کار معلم باید درک شود.

وی با اشاره به پیام همایش نومعلمان، اظهار کرد: اگر زمینه برای کار معلمان آن گونه که باید فراهم شود، تمام مسایل کشور حل می‌شود.  ایران قوی از مدرسه‌ها قوی می‌شود نه از جای دیگری و اگر از ایران قوی، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع قوی می‌خواهیم باید آن را از کوچه مدرسه‌ها جست.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: امسال در آزمون گروه ابتدایی آموزش و پرورش ۵۳۰ نفر شرکت کردند که ظرفیت این آزمون ۲۸ هزار نفر بود و در ۲ مرحله حدود ۲۷ هزار نفر جذب شدند.

صحرایی، افزود: در نیمه نخست امسال با تکمیل ظرفیتی که برای دوره دبیری در راه است، حدود ۵۰ هزار معلم به شیوه‌های هوشمندانه، دغدغه مندانه، کارشناسانه و معلمانه انتخاب شدند که این تعداد نه در تعداد بلکه در کیفیت سابقه ندارند.  در آذربایجان شرقی فقط از طریق آزمون‌های استخدامی ۲ هزار و ۶۰۰ معلم به مانند ۲ هزار و ۶۰۰ افسر جنگ نرم، افسر تمدن ساز، ولی دانش آموز و پیامبر و یک هزار و ۲۰۰ معلم نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب نظام تعلیم و تربیت شدند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی کشور از سال ۹۴ تاکنون حدود سه میلیون نفر افزایش یافته است، گفت: برنامه ریزی برای تربیت معلم برای این دانش آموزان باید از سال‌ها پیش آغاز می‌شد.

صحرایی، ادامه داد: این دولت هیچ وقت فردا را فدای امروز نکرده است و کاش دانشگاه فرهنگیان که فعالیت خود را با ۲۵ هزار نفر آغاز کرده بود همانگونه کار خود را ادامه می‌داد تا شاهد کسری معلم نمی‌شدیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین