کد خبر: ۸۷۰۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس:

در دولت روحانی وقتی بیماری فقیر به بیمارستان می‌آمد از او پول نمی‌گرفتند، اما اکنون از بیمار ارز و سکه می‌خواهند!

مسعود پزشکیان گفت: در دولت روحانی وقتی یک بیمار که از نظر مالی شرایط ضعیفی داشت، به بیمارستان می‌آمد حداقل از او پول نمی‌گرفتند، اما اکنون شرایط تغییر کرده و در ازای انجام کار از او ارز یا سکه دریافت می‌کنند.
در دولت روحانی وقتی بیماری فقیر به بیمارستان می‌آمد از او پول نمی‌گرفتند، اما اکنون از بیمار ارز و سکه می‌خواهند!
آفتاب‌‌نیوز :

یک روزنامه با مسعود پزشکیان درباره معضلات اجتماعی به دنبال تشدید مشکلات اقتصادی گفت‌وگو کرده است.

 بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

توجه به معیشت مردم در حد زنده‌ماندنشان از اصول قانون اساسی است. لذا دولت‌ها باید بتوانند مسکن، ازدواج، خوراک و شغل مردم را تأمین کنند اما چون نتوانسته‌ایم به این وظیفه عمل کنیم و تورم هم روز به روز به‌جای اصلاح، بدتر شده است، طبیعی است که پدیده‌های اجتماعی مثل سرقت و کیف‌قاپی هم به مرور در جامعه زیاد شود.

تا زمانی که نتوانیم معیشت، سرپناه و زندگی حداقلی مردم را که همان بخور و نمیر است، تأمین کنیم؛ طبیعتا عده‌ای مجبور می‌شوند برای زنده‌ماندن دست به کارهایی بزنند که با اصول اخلاقی و انسانی در تضاد است.

آقای رئیسی در شروع دولتش وعده داد تورم را اول نصف سپس تک‌رقمی می‌کند، اما نه‌تنها تورم نصف نشد، تک‌رقمی که جای خود دارد بلکه چندین برابر شد. قدرت خرید شدیدا پایین آمد و کارمندانی که زندگی معمولی داشتند، دیگر نتوانستند حتی مایحتاج روزانه خود را تأمین کنند.

رفاه در سطح مناسب از زندگی مردم رفته و سفره‌های مردم کوچک شده و دولت به وعده‌هایی که داده بود، عمل نکرده است. حتی شعارهای مربوط به مسکن را محقق نکرده و بحث رانت و رشوه هم قرار بود برچیده شود، اما این‌طور نشد.

دولت می‌گوید پول و بودجه کافی ندارد و رئیس مجلس هم بسیاری از طرح‌ها را اصل هفتادوپنجی می‌داند و اجازه مطرح‌شدن را نمی‌دهد، درحالی‌که باید برای این مشکلات منبع مالی تعریف شود.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین