کد خبر: ۸۷۰۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۳:۰۵

آمریکا کنفرانس ضد نژادپرستی دوربان 2 را تحریم کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت اوباما اعلام کرده است که کنفرانس ضد نژادپرستی هفته آینده سازمان ملل را تحریم خواهد کرد. دولت آمریکا از لحنی که در مورد اسرائیل و غرب در سند نهایی به کار رفته، انتقاد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «رابرت وود» ‌روز شنبه گفت که علیرغم بهبودهایی که نسبت به پیش‌نویس قبلی حاصل شده است، متن نهایی نگرانی‌های ایالات متحده در مورد تمایلات ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی را مد نظر قرار نمی‌دهد.

اسرائیل و کانادا از قبل اعلام کرده بودند که به دلیل نگرانی‌ها در مورد تکرار احتمالی حملات لفظی علیه اسرائیل، در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد. 

نگرانی غرب از حضور احمدی‌نژاد در کنفرانس ضد نژادپرستی [+]

این نشست 5 روزه، که در «ژنو» برگزار و روز دوشنبه آغاز می‌شود، قصد دارد پیشرفت‌ها جهت رسیدن به هدف‌هایی که در کنفرانس سال 2001 تعیین شده بود را ارزیابی کند.

در نشست سال 2001، که چهار روز قبل از حوادث 11 سپتامبر پایان یافت، نزاع بر سر خاورمیانه به موضوع اصلی تبدیل شد.

بسیاری از موضوعات کنفرانس قبلی، مانند انتقاد از اسرائیل، در تازه‌ترین اجلاس ضد نژادپرستی دوباره ظاهر گشته‌اند.

اتحادیه اروپا تا روز جمعه تصمیم نگرفته بود که آیا می‌خواهد در این کنفرانس شرکت کند و یا آن را به دلیل تقاضا از جانب ملت‌های مسلمان برای محکوم کردن اسرائیل، تحریم کند.

توماس استگ (Thomas Steg)، یک سخنگوی «آنجلا مرکل»، صدر اعظم آلمان گفته است: «ما این نکته را روشن ساخته‌ایم... در صورتی که قرار باشد این کنفرانس ضد نژادپرستی به رویدادی اتهامی تبدیل شود، رویدادی یک‌طرفه که علیه کشور اسرائیل است، ما آن را تحمل نخواهیم کرد».

رییس‌جمهور ایران، محمود احمدی‌نژاد که به طور پیوسته هلوکاست را نفی کرده است، قرار است روز دوشنبه سخنرانی کند.

اشاره‌های مستقیم به اسرائیل از سند پیش‌نویس کنفرانس امسال حذف شده‌اند، اما از جانب کشورهای مسلمان، این فشار وجود دارد تا این موارد دوباره اضافه شوند.

بسیاری از ملت‌های مسلمان خواهان محدود کردن «آزادی بیان» برای جلوگیری از توهین به اسلام هستند. آن‌ها اعتقاد دارند این توهین‌ها از زمان حملات 11 سپتامبر در ایالات متحده، افزایش یافته‌اند. 

آشوب‌های بسیاری پس از انتشار کاریکاتورهای موهن توسط یک روزنامه دانمارکی، در جهان اسلام ایجاد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
be nazaram iran bayad dar ravabetash ba keshvarhai ke dar sokhan raniy ahmadi nezhad ekhlal ijad kardan va salon ra tark kardan tajdid nazar konad
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین