کد خبر: ۸۷۱۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۱:۴۲

تلاش داوودی برای اثبات آمار شش برابری کار در دولت نهم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اول رئیس جمهور گفت: «عملکرد اقتصادی دولت حداقل 5/5 برابر دولتهای قبلی و کاملا منطبق بر اهداف تعیین شده چشم انداز است». 

داوودی: دولت نهم هر سال 6 برابر دولت‌های قبل کار کرده! [+]

آقای معاون اول تخفیف داد! [+]


به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، روزنامه کیهان در گزارشی که در شماره روز دوشنبه خود منتشر ساخته است، علاوه بر مطلب فوق آورده است، پرویز داوودی در جمع دانشجویان نخبه سراسر کشور در رابطه با مقایسه 6برابری عملکرد دولت نهم نسبت به دولت‌های گذشته خاطرنشان کرد: «کاری که یک روزه می‌تواند انجام شود اگر پیگیری نشود تا 20سال هم انجام نمی‌شود. حالا اگر کسی سراغ این کار را گرفت و انجام داد به معنی 20سال کار نیست بلکه همان یک روز کارکردن است. دولت نهم کارهای نیمه کاره و رها شده از دولت قبلی را پایان داد».
 
وی با اشاره به مقایسه پروژه‌های عمرانی در دولت نهم نسبت به دولت گذشته افزود: «طرح‌هایی که از سال 79 آغاز شده است، 143هزار طرح به مبلغ 42هزار میلیارد تومان می‌باشد که از این میزان 43هزار طرح مربوط به قبل از دولت نهم است و 100هزار طرح نیز در دولت نهم». 

وی اضافه کرد: «70درصد طرح‌های عمرانی چه به لحاظ مقدار و چه اعتبار در دولت نهم آغاز شده است».
 
داوودی در رابطه با اجرای این طرح‌ها توضیح داد: «از 43هزار طرحی که در دولت نهم آغاز شده است، 20هزار طرح در دولت هشتم تمام شد و مابقی به دولت نهم منتقل شد که 13هزار طرح باقی مانده نیز در دولت نهم به اتمام رسید». 

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: «از 100هزار طرح شروع شده در دولت نهم، 50درصد تمام شده و نزدیک به 47هزار طرح هنوز ادامه دارد».
 
به گفته داوودی در دولت هشتم هر سال بطور متوسط 4 هزار طرح اجرا و تمام شده است که این شاخص برای دولت نهم در هر سال 20هزار طرح بوده است و به این ترتیب دولت نهم سالانه بیش از 5برابر دولت قبلی طرح عمرانی انجام داده است. 

مرد اول اقتصاد احمدی نژاد با تاکید بر اهداف عدالت‌خواهانه دولت نهم به اشکالات روشی و مفهومی و علمی ضریب جینی اشاره کرد و در عین حال اظهار داشت: «اگرچه ضریب جینی شاخص مناسبی برای ارزیابی اهداف عدالت خواهانه دولت نیست اما این دولت در همین شاخص نیز از دولت‌های قبلی جلوتر است». 

وی اضافه کرد: «متوسط ضریب جینی در 5 سال دولت هشتم 409/0بوده است که متوسط در دولت نهم به 44/0درصد رسیده است. همچنین ضریب جینی روستایی از 415/0درصد در دولت هشتم به 392/0در دولت نهم کاهش یافته است. 

داوودی به دیگر سیاست‌های عدالت خواهانه دولت نهم اشاره کرد و گفت: «در دولت نهم حقوق کارکنان بصورت پلکانی معکوس افزایش یافت به این ترتیب که حقوق طبقات پایین 36درصد و در طبقات بالا 4درصد رشد پیدا کرد». 

وی به توزیع سهام عدالت بین 25میلیون نفر جمعیت اشاره کرد و گفت: «سود این سهام نیز در سال اول 40هزار تومان و در سال دوم 80هزار تومان پرداخت شد». 

معاون اول رئیس جمهوری از افزایش 5برابری بودجه حمایتی وامداری در دولت نهم اشاره کرد و افزود: «احداث مسکن محرومین از 100واحد در سال 83 به 3هزار واحد رسید معلولین از 2200 نفر در سال 83 به 300هزارنفر افزایش یافت». 

وی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی در مناطق محروم در دولت نهم نسبت به دولت قبلی 61درصد رشد داشته است اضافه کرد: «بطور متوسط سالانه 1/2برابر دولت گذشته اعتبار در مناطق محروم اختصاص یافته است». 

داوودی در خصوص زیرساخت های ارتباطی مناطق محروم مثل آب و برق، گاز و بهداشت و جاده خاطرنشان کرد: «تعداد روستاهای دارای زیرساخت‌های ارتباطی از ابتدای انقلاب تا سال 83، 45هزار می‌باشد که طی 3سال دولت نهم این رقم به 53 هزار روستا رسیده است». 

وی اضافه کرد: «تعداد روستاهای برق دار در سال 83، 49هزار بوده است که در سال 86 به 53 هزار روستا رسیده است». 

معاون اول رئیس جمهور در خصوص راههای احداث شده در روستاها توضیح داد: «از ابتدای انقلاب تا سال 83، 72هزار کیلومتر دارای راه آسفالت دار شدند که تنها در 4سال دولت نهم این آمار 5 هزارو800 کیلومتر افزایش یافته است». 

وی به افزایش 31درصدی تعداد روستائیانی که گاز گرفتند اشاره کرد و گفت: «در سال 83، 2هزار و800 روستا گاز داشتند که در سال 86 به 6 هزارو700 روستا بالغ شدند». 

داوودی همچنین در خصوص سفرهای استانی گفت: «طی چند سال گذشته 720 سفر استانی صورت گرفته است که رئیس جمهور یا نماینده رئیس جمهور که وزیر می باشد در این سفر حضور داشته است». 

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت: «نرخ بیکاری در سال
83، 3/12 درصد بود که در پایان 87 به 5/9 درصد رسید. همچنین نرخ بیکاری جوانان از 28درصد در سال 83، به 5/21درصد در سال 87 کاهش یافته است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
من 23 سالمه ولی اگر حرفتون درسته من که معدلم 17.2 است و مهندس مکانیک از دانشگاه شریف هستم را ببرید سر کار. من بعد از 4 سال زحمت و گرفتن مدرک لیسانس ، دارم CD فیلم می فروشم.البته رایت میکنم که ببرند بفروشند. می دونمم کار غلطی است ولی آدم گرسنه کاری غیر این می تواند کند؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین