کد خبر: ۸۷۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۸

العطیه: برهان ایرانِ اشغال‌گر درباره جزایر سه‌گانه واهی است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالرحمن العطیه، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اظهاراتی گستاخانه درباره جزایر سه گانه و نام خلیج فارس، جزایر ایرانی ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک را متعلق به امارات اعلام دانسته و افزوده است: «خلیج [فارس] نیز خواهی نخواهی ع رب ی است»!

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با روزنامه کویتی القبس مواضع اصولی کشورمان مبنی بر ایرانی بودن جزایر سه گانه را اعلام کرده بود. در واکنش به این گفتگو، عبدالرحمن العطیه اظهارات قشقاوی را تحریک‌آمیز و بی پایه و اساس دانسته و بر تعلق جزایر یاد شده به امارات تاکید کرده است. او همچنین خلیج فارس را «خواهی نخواهی ع رب ی» خواند.

العطیه در ادامه افزود: «این ادعاها پایه تاریخی و یا جغرافیایی و یا قانونی ندارد زیرا جزایر سه گانه امارات اراضی اشغالی است و تکرار چنین ادعاهایی به سود روابط میان کشورهای منطقه نیست وبرای تمایل به برقراری امنیت و ثبات منطقه‌ای نیز سودبخش نمی‌باشد، پر واضح است که برهان طرف اشغالگر یعنی ایران درباره این مسئله به اندازه‌ای واهی است که ایران از پذیرش گفت‌وگوی مستقیم دو جانبه و یا ارجاع قضیه به دادگاه بین‌المللی خودداری می‌کند»!

العطیه همچنین در پاسخ به سوالی درباره نزدیک شدن آمریکا و ایران درمنطقه گفت: «قبلا نیر تأکیده کرده بودم که ما در شورای همکاری درصدد دخالت در چنین مسائلی نیستیم ولی به ارزشهای گفتمان میان کشورها معتقد هستیم و اطمینان داریم که گفت وگوی میان کشورها در نهایت به سود امنیت و ثبات در منطقه است».

وی در همین باره گفت: «ما امید واریم این (گفت وگوها) به زیان منافع استراتژیک عربی و دیگر کشورهای منطقه نباشد».

این چندمین بار است که العطیه چنین مواضغی اتخاذ می‌کند. او مردادماه سال گذشته نیز، از ایجاد تاسیسات در جزیره ابوموسیانتقاد کرد و ضمن تقبیح شدید آنچه که آن را "اشغال جزیره ابوموسی به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر خاک امارات" نامید، گفت: «این اقدام دولت ایران عملی غیرقانونی است و باید این جزایر به امارات بازگردانیده شوند».


گفتنی است شورای همکاری خلیج (فارس) مجمعی متشکل از کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است که مقر آن که دارای گرایش سیاسی متمایل به غرب است در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
به خدا صهیونزیم از شما عربهای بی غیرت بهتر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
آقای احمدی نژاد تحویل بگیر !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین