کد خبر: ۸۷۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۸

اژه‌ای: رکسانا صابری ایرانی است اما تابعیت آمریکایی هم دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر اطلاعات گفت: «ركسانا صابری تابعیت ایرانی دارد و با گذرنامه ایرانی وارد كشورمان شده و در زمان دستگیری نیز به هیچ وجه عنوان نكرده است كه من ایرانی نیستم». 

غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات ظهر امروز سه شنبه در حاشیه اجلاس دادستان‌های كشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه برخی از رسانه‌های خارجی جرم ركسانا صابری را خرید و استفاده از مشروبات الكلی اعلام می‌كنند، گفت:‌ «دادگاه نظر خود را داده است و ركسانا صابری تابعیت ایرانی دارد و با گذرنامه ایرانی وارد كشورمان شده و در زمان دستگیری نیز به هیچ وجه عنوان نكرده است كه من ایرانی نیستم. اگرچه وی تابعیت آمریكایی هم دارد اما در حال حاضر بعنوان یک ایرانی مرتكب جرم شده است». 

وی افزود: «طبق روال و مقررات جاری كشور مجرم تحت تعقیب قرار می‌گیرد، تحقیقات اولیه توسط وزارت اطلاعات كه كارشناس و متخصص مسائل امنیتی و ضد جاسوسی است انجام گرفته و گزارشی به دستگاه قضایی ارائه شده است». 

وزیر اطلاعات با تشریح تشكیل پرونده در دادسرا و صدور حكم در دادگاه خاطرنشان كرد: «این حكم همانند بسیاری از احكام صادره از دادگاه بدوی، قابل تجدیدنظر خواهی است و ما باید منتظر مراحل بعدی در رای تجدیدنظر باشیم». 

اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینكه آخرین وضعیت پرونده دستگیری جاسوسان موساد توسط سپاه پاسداران كه سال گذشته بوسیله دادستان تهران اطلاع‌رسانی شده بود، اظهار داشت: «از جزئیات این پرونده اطلاعی ندارم». 

وی با اشاره به سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در اجلاس ضد نژادپرستی ژنو گفت:‌ «طبیعی بود كه افراد نژادپرست كم تحمل و كسانی كه ظاهر و باطنشان و همچنین حرف و عملشان دو تا است از شنیدن حرف حق و منطق بترسند». 

وزیر كشور اضافه كرد: «اگر این افراد كه اعتراض كرده و جلسه را نیز ترك كردند، صحبت منطقی‌ای داشتند باید می‌نشستند و حرف‌ها را شنیده و در نهایت با دریافت وقت پاسخ می‌دادند». 

اژه‌ای اضافه كرد: «اینكه اصلا كسی حق اظهارنظر نداشته باشد خلاف آزادی و خلاف شعارهایی است كه دنیا از آن پر شده است. لذا این اقدام آنها مجرمیت، نژادپرستی، ضد آزادی و كم تحمل‌بودن آنان را نشان می‌دهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین