کد خبر: ۸۷۲۶۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۱

مصباحی مقدم: روحانیت مبارز از میان موسوی و احمدی‌نژاد انتخاب می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: «آرای موافق اعضای جامعه روحانیت در حمایت از محمود احمدی‌نژاد به حدی نبود كه به نصاب قابل اعلام برسد». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده تهران در گفت‌وگویی با ایلنا در خصوص جلسه جامعه روحانیت مبارز برای تصمیم‌گیری در مورد حمایت از كاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آینده گفت: «جامعه روحانیت مبارز به نتیجه‌ای كه بتواند آن را اعلام كند،‌ نرسیده است». 

وی در پاسخ به این سوال كه علت به اجماع نرسیدن اعضای جامعه روحانیت در حمایت از احمدی‌نژاد چیست، گفت: «این موضوع به دلیل انتقاداتی است كه جامعه روحانیت به ایشان دارد». 

وی تصریح كرد: «هر چند اكثریت اعضای جامعه در جلسه به حمایت از احمدی‌نژاد رای موافق داده‌اند و اقلیت رای به سكوت، اما آرای موافق به نصاب قابل اعلام نرسید». 

مصباحی‌مقدم خاطر نشان كرد: «‌احتمال می‌دهیم جامعه روحانیت مبارز یك جلسه دیگر داشته باشد و كاندیداها را بررسی مجدد كند». 

وی در پاسخ به این سوال كه آیا اعضای مخالف حمایت از احمدی‌نژاد كاندیدای دیگری را برای حمایت مدنظر دارند، گفت: «اصلا بحث كاندیدای دیگر مطرح نیست بلكه مخالفین معتقدند كه اعلام حمایت ما ممكن است این تلقی را بوجود آورد كه ما با عملكرد آقای احمدی‌نژاد كاملاَ‌ موافق هستیم». 

وی در پاسخ به اینكه آیا نظرات رهبری درباره دولت نهم در این اعلام‌نظر موثر بوده است؟ گفت: «اصلا نباید از رهبری در انتخابات هزینه كرد. ایشان به صراحت در نطق خودشان در مشهد اعلام كردند كه من یک رای دارم و آن را هم به كسی اعلام نمی‌كنم و حمایت من از دولت ربطی به مساله انتخابات ندارد».
 
مصباحی مقدم تاكید كرد: «اظهارات رهبری تكلیف را روشن كرده است و نمی‌توان گفت رهبری در انتخابات از كاندیدای خاص حمایت می‌كند».
 
مصباحی مقدم در ادامه افزود: «اینكه جامعه روحانیت به جمع‌بندی نرسیده است به دلیل بحث مقایسه بین دو كاندیدا است كه هر كدام نكات مثبت و منفی دارند».
 
وی در پاسخ به این سوال كه آیا منظور شما از دو كاندیدا میرحسین موسوی و احمدی نژاد است، گفت: «‌بله، هر كدام از این دو بزرگوار نكات مثبت و منفی‌ای دارند». 

وی در پاسخ به این سوال كه آیا حمایت از موسوی هم در جامعه روحانیت مبارز مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: ‌«در میان این دو كاندیدا باید دست به انتخاب زد، البته ممكن است یک انتخاب هم این باشد كه نه این نه آن از هیچكدام حمایت نكنیم». 

وی با بیان اینكه سكوت در موضع انتخابات یكی از راه‌حل موجود است، خاطر نشان كرد: «به اعتقاد بنده این خلاف شأن یك تشكل سیاسی است كه وارد عرصه بسیار مهمی مانند انتخابات شود اما به نقطه‌نظر قابل اعلام نرسد». 

وی تاكید كرد: «این نكته قابل قبول نیست و ما امیدواریم جامعه روحانیت در جلسات آینده مجددا این مساله را مورد بررسی قرار دهد و احتمال می‌دهیم به نتیجه برسد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
اگر از بین موسوی و احمدی نژاد انتخاب می کنید که خیلی بد است.چون این 2 از زمین تا آسمون با هم فرق دارن .روت نمی شه بگی موسوی را به جای انتخاب اشتباه دور قبل انتخاب میکنیم؟
داری زمینه سازی میکنی؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین