کد خبر: ۸۷۴۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

توضیح وزیر ارشاد درباره خبر حذف یلدا و چهارشنبه سوری از تقویم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه چندین هفته فرهنگی در تهران و اصفهان برگزار می‌شود، گفت: در قالب این برنامه، ترکمن‌ها به اصفهان می‌آیند و در قطر نیز هفته فرهنگی برگزار خواهد شد.
توضیح وزیر ارشاد درباره خبر حذف یلدا و چهارشنبه سوری از تقویم
آفتاب‌‌نیوز :

محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در چند کشور همسایه نشست‌هایی برای اصحاب فرهنگ و هنر پیش‌بینی شده است که اتفاق خوبی در راستای همگرایی و انسجام بیشتر خواهد بود.

وی افزود: رئیس جمهور در اجلاس ریاض مصوبه شورای فرهنگی در خصوص نسل کشی کودکان و زنان فلسطینی را به عنوان پیشنهاد برای کل جهان اسلام مطرح کرد، که با استقبال سایر کشور‌های عضو در اجلاس مواجه شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: چند هفته فرهنگی در تهران و اصفهان برگزار می‌شود و قرار است ترکمن‌ها به اصفهان بیایند و مورد دیگر برگزاری هفته فرهنگی در قطر است.

تغییر اسم شب یلدا و چهارشنبه‌سوری با هدف رسمت بخشیدن به این دو آئین بوده است

وی در باره حاشیه‌های تغییر اسم شب یلدا و چهارشنبه سوری با بیان اینکه با یک بداخلاقی رسانه‌ای مواجه هستیم، اظهار داشت: با این اقدام اساسا مناسبت آخر سال را در تقویم درج کرده ایم و این اقدام در راستای فرهنگسازی و تکریم همسایگان است در مورد شب یلدا نیز عنوان کاملا حفظ شده و نامگذاری با هدف رسمیت بخشیدن به این دو آئین است.

دستاورد‌های سفر رئیس جمهور به ازبکستان و تاجیکستان

اسماعیلی بیان کرد: سفر رئیس جمهور به ازبکستان و تاجیکستان دستاورد‌های بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: بین شهر‌های تاریخی ایران و ازبکستان، سمرقند و اصفهان، بخارا و همدان، همچنین در تاجیکستان بین خجند و یزد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی برقرار شد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گسترش تعاملات فرهنگی، حضور گسترده ایرانی‌ها و لغو روادید با تاجیکستان از جمله اتفاقات مهمی بود که در این سفر رخ داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین