کد خبر: ۸۷۴۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰

آماده‌باش کرمانشاه برای هشدار «نارنجی» هواشناسی

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه به دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو هشدار آماده‌باش داد.
آماده‌باش کرمانشاه برای هشدار «نارنجی» هواشناسی
آفتاب‌‌نیوز :

افشین یگانه در جلسه امروز (۲۸ آبان) ستاد بحران استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه از چند ماه قبل بارش‌های قابل توجه تحت تاثیر پدیده «النینو» برای فصل پاییز امسال و خصوصا ماه‌های آبان و آذر پیش‌بینی شده بود، گفت: برای روزهای آتی نیز هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش‌های قابل توجه و همچنین کاهش دما صادر شده و تعدادی از استان‌های همجوار ما نیز هشدار قرمز دریافت کردند.

وی از دستگاه‌های مختلف خصوصا دستگاه‌های امدادی مانند هلال احمر، اورژانس، راهداری و … خواست برای بارش‌های پیش رو آماده باشند و اظهار کرد: با توجه به وزش باد و باران، دستگاه‌های زیرساختی خصوصا برق نیز باید برای حفظ پست‌ها و خطوط برق آمادگی کافی را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به افت دما طی روزهای آتی، خواستار آمادگی دستگاه‌هایی مانند شرکت گاز و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای تامین سوخت پایدار خصوصا برای بخش‌های مهم مانند نانوایی‌ها شد.

یگانه اشاره‌ای هم به لایروبی رودخانه‌های سطح استان داشت که اگرچه به میزان قابل توجهی انجام شده اما هنوز مطلوب نیست و در برخی شهرستان‌ها از جمله هرسین، سنقر، دالاهو و روانسر بنا بر اعلام فرمانداران کار لایروبی رودخانه‌ها باقی مانده است.

وی تاکید کرد: در رودخانه قره‌سو نیز بخش مهمی از محل تلاقی آبشوران تا پل شرقی باقی مانده است.

یگانه خواستار جدیت بیشتر در لایروبی رودخانه‌ها شد و گفت: کرمانشاه از استان‌های سیل خیز بوده و باید در این زمینه آمادگی بیشتری وجود داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین