کد خبر: ۸۷۴۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۱

آیت الله مکارم شیرازی:‌ حوادث خونبار عراق قلب همه را جریحه‌دار کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی حوادث خون‌بار و تروریستی اخیر عراق که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از زائران عتبات عالیات شد، بیانیه‌ای از سوی حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی منتشر شد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، متن این بیانیه به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حوادث خون‌بار عراق و شهادت جمع کثیری از زوار ایرانی و غیر ایرانی، قلب همه ما و انسان‌های با وجدان جهان را جریحه‌دار کرد، ما به شدت این اعمال وحشیانه را که نامی جز جنون خون‌خواری نمی‌توان بر آن نهاد محکوم می‌کنیم و معتقدیم کسی که ذره‌ای ایمان، وجدان و شرف و انسانیت در وجودش باشد، مردم بی‌گناه و بی‌دفاع را ناجوانمردانه به خاک و خون نمی‌کشد.

حقیقت این است که وهابیان تکفیری سبب مشکل بزرگی برای جهان بشریت و برای جهان اسلام شده‌اند، ‌زیرا از یک سو جهان را ناامن کرده و هر روز در کشوری عده بی‌گناهی را به خاک و خون می‌کشند نه حاضر به بحث منطقی هستند نه حضور در میدان نبرد؛ افراد ترسویی هستند که جز ترور کور، چیزی نمی‌فهمند و بیشترین قربانیان آنها مسلمانانند و از سوی دیگر مانع پیشروی آیین اسلام با آن فرهنگ غنی و متعالی شده‌اند و کار را به جایی رسانده‌اند که هرگاه کسی بگوید من مسلمانم او را یک تروریست حساب می‌کنند به یقین در طول تاریخ اسلام چنین ضربه‌ای بر پیکر اسلام وارد نشده است.

برای مبارزه با این پدیده شوم باید همه جهانیان دست به دست هم بدهند نه تنها تبهکاران را به دام انداخت و تسلیم عدالت کرد بلکه باید فکری برای خاستگاه اصلی این پدیده شوم کرد که همان مدارس به اصطلاح دینی آنهاست که در اینجا چنین تعلیم می‌‌دهند، هر کس وهابی نیست جان و مالش مباح است.

متاسفانه دست‌هایی در کار است که این مدارس را در همه جا توسعه می‌دهد که اخیراً به کشور ما هم رسیده است، باید بر اساس مدارس نظارت شود و تعلیمات صحیح اسلام جایگزین آن تعلیمات غلط و نادرست شود و تا این ریشه اصلاح نگردد جهان باید منظر چنین عواقبی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین