کد خبر: ۸۷۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۶
وزیر اقتصاد خبر داد:

بانک جامع اطلاعات ایرانیان خارج از کشور ایجاد می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل بانک جامع اطلاعات آمار ایرانیان خارج از کشور خبر داد.

شمس‌الدین حسینی ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که موانع رفتاری و مشکلات را از سر راه سرمایه‌گذاران خارجی بویژه ایرانیان مقیم خارج برداریم تصریح کرد: «نگاه ما به ایرانیان خارج از کشور یک نگاه جامع و خالی از منفعت‌طلبی و به منظور حضور در سازندگی و پیشرفت کشور است و باید از استعدادها و استطاعت‌های آنها بهره‌مند شویم».

وزیر امور اقتصادی و دارایی از ایجاد بانک جامع اطلاعات آمار ایرانیان خارج از کشور خبر داد و افزود: «این بانک اطلاعات آمار ایرانیان خارج از کشور را برعهده دارد و البته آن بخشی که تحت حمایت قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی است، مشخص شده که در آن تبعیت فرد چیست و تمام مجوزهای لازم از سوی سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و یا هیات‌ عالی سرمایه‌گذاری تایید می‌شود».

به گفته وی یک بخشی از سرمایه‌های هموطنان مقیم خارجی به صورت معمولی وارد کشور می‌شود یعنی خارج از پوشش قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی است که ممکن است ما آمار لازم را به صورت دقیق نداشته باشیم که نیاز به استعلام از بانک مرکزی دارد».

حسینی درباره میزان سرمایه‌های خارجی جذب شده در سال 87 عنوان کرد: «طی سال 87 براساس مجوزهای صادر شده 600 میلیون دلار سرمایه خارجی در کشور جذب شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین