کد خبر: ۸۷۷۰۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

امام جمعه اردبیل: همه باید بدانند که آب در سد یامچی تمام شده

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: همه باید بدانند که آب در سد یامچی تمام شده است و آب سد به لجن رسیده است. این سخن برای ایجاد دلهره نیست بلکه برای این است که همه باید در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را کنند.
امام جمعه اردبیل: همه باید بدانند که آب در سد یامچی تمام شده
آفتاب‌‌نیوز :

عاملی، دهم آذر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پر شور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد با اشاره به تمام شدن آب در سد یامچی گفت: امسال از جهت بی‌آبی از سال‌های استثنایی است، همه باید بدانند که آب در سد یامچی تمام شده است و آب سد به لجن رسیده است. این سخن برای ایجاد دلهره نیست، بلکه برای این است که همه باید در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را کنند. من بار‌ها شستشوی ماشین با آب شهری را در کوچه‌ها و معابر می‌بینم اگر زمانی قطعی آب یا جیره‌بندی آب درست شود در وهله اول فریاد همان کسی که آب شهری را با شست و شوی ماشین و امثال آن هدر می‌دهد به آسمان بلند خواهد شد.

وی ادامه داد: نود درصد آب مصرفی مربوط به کشاورزی است و از این جهت ارائه الگوی کشت توسط وزارت جهاد و اعمال حاکمیت بسیار ضروری است و الّا کشاورزان چند سال دیگر با کویر مواجه خواهند شد. جای تاسف است که در مسیر ارس در آذربایجان شرقی بیش از ۱۰ هزار هکتار برنج کاشته شده که جزو محصولات پر آب و از محصولات ممنوعه در منطقه ماست، ولی کسی پاسخگو نیست. در این ماجرا در کنار دولت باید کشاورزان عزیز و مصرف کنندگان آب خانگی همکاری کنند. با عزم ملی و مدیریت علمی می‌توان به راحتی از بحران گذشت.

خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمله امروز رژیم صهیونیستی به غزه خاطر نشان کرد: آمریکا و اروپا این هفته به طور مدام تکرار می‌کردند که آتش بس در غزه باید تمدید شود، اما اسرائیل از صبح امروز از زمین و هوا به غزه حمله کرد و تا به حال نزدیک به ۳۰ نفر انسان بی‌گناه از جمله اطفال جان خود را از دست داده‌اند. هیچ تردیدی نیست که اسرائیل با هماهنگی آمریکا و اروپا عمل می‌کند و بدون اجازه آن‌ها ساکنی را حرکت نمی‌دهد. چون تمام نیاز‌های مالی و تجهیزاتی خود را از آن‌ها می‌گیرد و لذا آنچه می‌بینیم یک نفاق بزرگ برای جنایات بزرگ است، یعنی تمام این جنایات باید به پای آمریکا و اروپا نوشته شود.

عاملی گفت: اسرائیل با جنایات امروز ثابت کرد که به هیچ سخن، وعده و سلوک این نظام خبیث اطمینانی نیست و این حقیقتی است که ۱۴۰۰ سال قبل قرآن از آن خبر داده است. خداوند فرموده مشرکین هیچ وقت به عهد و پیمان خود درباره مسلمانان عمل نمی‌کنند. می‌فرماید در ظاهر خوب حرف می‌زنند که مسلمان‌ها را راضی کنند، ولی قلب آن‌ها نیت شوم دارد. طبق آیات قرآن یهود و نصاری اگر به ما مسلط شوند قطعاً قوانین بین المللی را در حق ما رعایت نمی‌کنند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: یکی از مجوزات جهاد و بلکه یکی از اسباب وجوب جهاد این است که دشمن نقض پیمان کند، اسرائیل بار‌ها بار‌ها نقض پیمان کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
0
4
جمعیتی که هر لحظه بر وسعت ان افزوده میشود، نیاز به اب بیشتر دارد و کشور ما با کم ابی مواجه و افزایش جمعیت بحران افرین است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین