کد خبر: ۸۷۷۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

تازه‌ترین جزئیات حادثه آتش سوزی شب گذشته در سبزه‌میدان رشت

رئیس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه کانون آتشسوزی شب گذشته رشت یک باب اغذیه فروشی بود، گفت: متاسفانه در این آتش‌سوزی با توجه به انبوه ازدحام جمعیت آتش نشانان با محدودیت‌های مختلفی روبرو بودند.
تازه‌ترین جزئیات حادثه آتش سوزی شب گذشته در سبزه‌میدان رشت
آفتاب‌‌نیوز :

شهرام مومنی در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات حادثه آتش سوزی شب گذشته در سبزه‌میدان رشت، اظهار کرد: آتش سوزی در پشت بام چند باب مغازه و یک باب مسجد رخ داد که بلافاصله ۳۷ آتش نشان و افسر ارشد بوسیله ۱۲ دستگاه خودروی اطفایی، نردبان، پلتفرم و خودروی آبرسان به محل حادثه واقع در سبزه میدان رشت اعزام شدند.

وی با اشاره به بافت سنتی و وجود سقف‌های بهم چسبیده آن منطقه که هر لحظه بر شدت آتش سوزی اضافه می‌کرد، گفت: سریعا تیم‌های عملیاتی نسبت به مهار و تلاش برای پیشگیری از گسترش آتش اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه کانون آتش یک باب اغذیه فروشی بوده، افزود: آتش از فر اجاق گاز آغاز شد و سریعا در همان لحظات اولیه با توجه به وجود روغن و دیگر مواد قابل اشتعال به شدت پیشروی و گسترش داشت.

مومنی با بیان اینکه در این حادثه یک باب مغازه اغذیه فروشی فست فود به همراه سربندی یک‌ باب مغازه پوشاک و نیز قسمتی از مسجد امام کاظم(ع) دچار آسیب و خسارت شد، تصریح کرد: در آتش‌سوزی‌های رشت و با توجه به اقلیم که استفاده از حلب برای سربندی خانه و مغازه‌ها، اجتناب ناپذیر است و به ناچار در آتش‌سوزی‌های این چنینی باید حلب‌ها از سقف جدا و به ناچار به پایین ساختمان پرتاب شوند تا مهار آتش سریعا انجام گیرد.

وی افزود: متاسفانه در این آتش‌سوزی با توجه به انبوه ازدحام جمعیت آتش نشانان با محدودیت‌های مختلفی روبه‌رو بودند که از شهروندان خواسته می‌شود در آتش‌سوزی‌ها و حوادث وارد محدوده عملیات آتش نشانان نشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین