کد خبر: ۸۷۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷

تاجزاده:‌ موسوی از دهه 60 به آزادی‌ها معتقد بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت گفت: «باید از كسی حمایت كنیم كه در عین دفاع از حقوق مردم، وارد تنش با دنیا نشود». 

میردامادی: تعریف اصلاح‌طلبی یعنی پایبندی به اصول [+]

مصطفی تاج زاده اظهار داشت: «اولین عاملی که باعث شد پس از انصراف خاتمی از مهندس موسوی حمایت کنیم شخصیت وی است که دوست و دشمن به سلامت آن اذعان دارند و هیچ كس یک نقطه منفی در مورد سلامت وی و اطرافیانش سراغ ندارد». 

وی افزود: «دلیل دیگری كه موجب حمایت ما از موسوی شد، صداقت وی بود و این همان مولفه‌ای است که در این 4 سال کمبودش به شدت احساس می‌شود و در همین راستا مشاهده می‌کنیم که وقتی وی وارد عرصه انتخابات شد مهمترین شعاری که مردم سر دادند شعار “صلی علی محمد، بوی صداقت آمد” بود». 

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت با اشاره به این مطلب که همه بر قدرت و توان مدیریت موسوی اذعان دارند، ادامه داد: «نمی‌توان ادعا کرد موسوی توانایی اداره کشور را ندارد در عین حال ممکن است انتقاداتی در این زمینه به وی وارد باشد، ولی در این موقعیت کسی باید بیاید که قطار كشور را در ریل خود قرار دهد». 

مشاور سیاسی سید محمد خاتمی با بیان اینکه کشور در این سال‌ها با مشکلات زیادی مواجه شده است، تاکید کرد: «در این فضا باید نامزدی بیاید که چشم انداز روشنی را برای ما ترسیم كند كه در این میان موسوی یک‌بار امتحان خود را پس داده است و از جمعیت40 میلیونی جوانان هم حداقل 20 میلیون نفر آنان خواهان تغییر وضعیت موجود هستند و می‌توانند در این چارچوب فعالیت کنند». 

تاج زاده ادامه داد: «موسوی از زمان نخست وزیری تاکنون به آزادی و در راس آن آزادی مطبوعات و انتخابات معتقد بوده که اگر این آزادی‌ها تامین شود سایر آزادی‌ها نیز ایجاد خواهد شد. لذا با حضور میرحسین امکان تحقق حداقل حقوق شهروندی فراهم می‌شود». 

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت با اشاره به اینکه جامعه ما در این چهار سال از ماجراجویی در سیاست خارجی آسیب دیده و بیشترین آسیب هم در این میان به منافع ملی وارد شده است، گفت: «با تغییراتی که در آمریکا رخ داده، فضای مساعدی فراهم شده که گفتمان جنگ جای خود را به گفتمان صلح بدهد». 

وی افزود: «ما باید از کسی حمایت کنیم که وارد تنش با دنیا نشود و در عین حال از حقوق مردم هم دفاع کند». 

تاج زاده ادامه داد: «واقعا دوم خرداد 76 در حالی روی داد که طالبان و صدام حسین در همسایگی ما بودند و در سال‌های پس از آن نیز دو جنگ در همسایگی ما رخ داد و هنر خاتمی این بود که آسیبی به ملت ایران وارد نشد و حداکثر کاری که بوش توانست انجام دهد محور شرارت نامیدن ایران بود». 

وی تاکید کرد: «بارها گفته‌ام بعد از حادثه 11سپتامبر اگر احمدی نژاد رئیس‌جمهور بود و سخنان فعلی خود را بیان می‌کرد آمریکا بعد از افغانستان به ایران حمله می‌کرد ولی خاتمی با حمایت ملت ایران توانست خطرها را رفع کند». 

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت دلیل دیگر حمایت اصلاح طلبان از میرحسین موسوی را موقعیت مناسب وی در نظر سنجی‌ها عنوان کرد و گفت: «موسوی نسبت به سایر کاندیداها رای منفی کمتری دارد و امکان عملی تغییر را هم بیش از دیگر نامزدها فراهم می‌کند». 

تاج زاده در پاسخ به این پرسش که چرا احزاب بطور مستقل از مهندس موسوی حمایت نمی‌کنند، اظهار داشت: «تا زمانی که جامعه حزبی نباشد و یک حزب به تنهایی نتواند 50 درصد آرا را داشته باشد باید ائتلافی عمل کرد». 

گفتنی است در این نشست چند تن از جوانان و دانشجویان به بیان انتظارات خود از موسوی و انتقاد از وضع موجود پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین