در پی انتشار گزارشی در آفتاب نیوز با عنوان " سکوت وزارت اقتصاد در برابر زیان ۴۰۰ میلیاردی مهمترین شرکت بیمه ایران! "، روابط عمومی شرکت بیمه ایران، جوابیه ای برای این رسانه ارسال کرده و نوشته است: علت اصلی کاهش سود تلفیقی در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۴۰ درصدی در هزینه سود مشارکت در منافع بیمههای زندگی و به منظور حفظ سهم بازار و حمایت از پرتفوی بیمه عمر شرکت بوده است.
۱- درپاسخ به این که در صندوق بازنشستگی این شرکت بیمه " استاندارد مزایای بازنشستگی کارکنان" رعایت نشده است، شایسته است به این مطلب دلالت گردد که به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع صندوق بازنشستگی کارکنان بیمه ایران که در سالهای قبل مغفول واقع شده بود، برای نخستین بار نظام نامه صندوق بازنشستگی بیمه ایران با جلب نظر مساعد مجمع صاحبان سهام نهایی و آیین نامه اجرایی آن نگاشته شد. قطعا با اجرای آیین نامه مزبور شاهد تحولات مثبت در وضعیت صندوق بازنشستگی کارکنان بیمه ایران خواهیم بود.
۲- در قسمتی از گزارش آفتاب نیوز ادعای نویسنده مبنی بر این که "بیش از این نمایندگان بیمه این شرکت نیز طی نامه نگاریها و یک تجمع به وضعیت خود در شرکت اعتراض کرده بودند" خود نشاندهنده عدم بی طرفی نویسنده میباشد. توجه مخاطبین را به اخبار منتشر شده در پرتال اینترنتی شرکت سهامی بیمه ایران به نشانی iraninsurance.ir در تاریخ ۱۹/۷/۱۴۰۲ ونیز اخباری که از سفرهای استانی مدیرعامل بیمه ایران منتشر و حاوی نشست ثابت همیشگی با نمایندگان هر استان میباشد، جلب مینماید.
۳- درخصوص وضعیت سودآوی بیمه ایران اعلام میدارد:
علت اصلی کاهش سود تلفیقی در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۴۰ درصدی در هزینه سود مشارکت در منافع بیمههای زندگی و به منظور حفظ سهم بازار و حمایت از پرتفوی بیمه عمر شرکت بوده که نسبت به سال قبل، بیش از ۳۵۰۰ میلیارد ریال میباشد، همچنین حذف درآمد سرمایه گذاری شرکت از محل تقسیم سود حاصله از فعالیت شرکتهای تابعه بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال (حدود ۱۰۸ درصد) در صورتهای مالی بیشتر از سال گذشته بوده که در مجموع برای شرکت اصلی عواید فراوانی حاصل نموده، اما بر سود صورتهای مالی تلفیقی بی اثر میباشد.
نتیجتاً سود تلفیقی سال ۱۴۰۱ متأثر از موارد فوق الذکر و سایر موارد، نسبت به سود سال قبل کاهش حدود ۵۰ درصدی را نشان میدهد.
فارغ از توضیحاتی که در پاسخ به ابهامات گزارش آفتابنیوز ارائه گردید بهتر بود نویسنده محترم با مراجعه به پورتال اینترنتی بیمه ایران به نشانی پیش گفته شده از افتخارات کسب شده شرکت معظم بیمه ایران آگاهی بیشتری پیدا مینمود. بیمه ایران افتخار دارد با شعار خدمت بیمنت در ۷ ماهه ابتدایی سال جاری به طور میانگین روزانه ۹۴۰ میلیارد ریال خسارت به زیان دیدگان و بیمه گذاران خود پرداخت کند همچنین کسب "بالاترین سطح رضایتمندی" خود بیانگر عزم جزم کارکنان بیمه ایران برای ارائه خدمات بهینه به مردم عزیز میباشد. تازهترین دستاورد حوزه حقوقی بیمه ایران، کسب نظر موافق و رای نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ارجاع اختلافات با دولت بحرین به امر داوری بوده که نشان از سطح بالای توان فنی و مالی وحقوقی کارشناسان بیمه ایران دارد.
ارائه محصول جدید بیمهای بیمه ایران که در نظام تکافل وبه نام "تکافل ایران" ارائه شده است خود به خوبی گویای تلاش مداوم کارشناسان بیمه ایران برای ارائه محصولات به بازار صنعت و کسب پرتفوی بیشتر در بازارهای نوظهور میباشد.
همچنین اعلام نرخ ۳۸/۲۴ درصدی به عنوان سود قطعی مشارکت در منافع بیمههای زندگی که اخبار آن در پرتال رسمی بیمه ایران نیز در دسترس است، برخلاف رویکرد غیر منصفانه نویسنده آفتاب نیوز میتواند شاهد خوبی برای تلاش مستمر مجموعه معظم خانواده بزرگ بیمه ایران اعم از کارمند و نماینده و کارگزار، در خدمت بی منت به مردم عزیز باشد.