در دنیای امروز برای کسب درآمد نیازی نیست که حتما محصول خاصی را تولید کنید یا فروشنده باشید. شما این امکان را دارید که به عنوان یک واسطه، محصولات یک شرکت دیگر را به مشتریان معرفی کرده و پورسانت خود را دریافت نمایید. در گذشته این شکل از بازاریابی به شکل فیزیکی و با مراجعه به محل زندگی مشتری صورت میگرفت. اما این روزها به یمن حضور بسترهای الکترونیک، همکاری در فروش محصولات به شکل دیجیتال انجام میشود و شما با داشتن یک لپ تاپ یا موبایل به همراه اتصال به اینترنت می توانید درآمد کسب کنید. در این نوشته تعدادی از تکنیکها برای موفقیت در همکاری در فروش محصولات دیجیتال را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.
همکاری در فروش چیست؟
پیش از هر چیز بایستی بدانیم که همکاری در فروش چیست و چگونه کار میکند. همکاری در فروش (Affiliate Marketing) که با نامهای دیگری مانند بازاریابی پورسانتی نیز شناخته میشود، یکی از روشهای فروش محصولات است که در گذشته به شکل سنتی و این روزها به شکل آنلاین انجام میشود. در این فرایند ۳ بازیگر اصلی وجود دارد:
در واقع در این فرایند، ناشر تبلیغات وظیفه بازاریابی و فروش محصولات تولیدکننده یا فروشنده اصلی را بر عهده دارد و به ازای هر فروش درصدی از سود یا پورسانت را دریافت خواهد کرد.
تکنیک های همکاری در فروش محصولات دیجیتال
همکاری در فروش یکی از کمدردسرترین مشاغل امروزی است. به طوری که دیگر نیازی به نگرانی برای نگهداری محصول، پست و مواردی از این قبیل نخواهید داشت. کاری که شما بایستی انجام دهید، مجاب کردن مخاطب برای خرید است. برای موفقیت در فرایند همکاری محصولات دیجیتال از جمله همکاری در فروش گوشی شاپ یا همکاری در فروش موبایل به موارد زیر توجه ویژهای داشته باشید:
شناسایی مخاطب هدف
یکی از اولین کارهایی که برای همکاری در فروش محصولات دیجیتال بایستی انجام دهید، شناسایی مخاطب هدف است. قاعدتا همه مردم نمیتوانند به عنوان مخاطب هدف شما در نظر گرفته شوند و مشتریان شما به سن، جنسیت و با دغدغهها و مشکلات خاص خود تقسیم خواهند شد.
همکاری با فروشندههای معتبر
به طور کلی بازاریاب یا همان ناشر تبلیغات، مسئولیت یا تعهدی در برابر کالاهای تولیدکننده یا فروشنده نخواهد داشت. اما شما به عنوان یک بازاریاب حرفهای که قصد دارید رضایت مشتری را به سوی خود جلب کنید، بایستی کالاهای باکیفیت را به سمع و بصر مخاطب برسانید تا باز هم بتوانید با فروش از طریق همین مشتریان سود کسب کنید.
تبلیغات خلاقانه
برای تجربه یک همکاری در فروش محصولات دیجیتال به شکل موفق، لازم است که خلاقیت به خرج دهید. برای این کار میتوانید از سایر ناشرین تبلیغات ایده بگیرید. سعی کنید در جایی تبلیغات خود را انجام دهید که مخاطب هدف شما هم در همانجا حضور داشته باشد. استفاده از تبلیغات اینفلوئنسری هم میتواند در فروش بیشتر کمک زیادی کند.
ساخت ویدیو از محصولات
اگر این امکان برای شما فراهم است، میتوانید بخشی از محصولات تولیدکننده یا فروشنده را از آنها قرض بگیرید و با آنها ویدیوهای جالب تبلیغاتی تولید کنید. برای مثال میتوانید ویدئوهایی از شیوه استفاده از آن محصول ضبط کرده و آنها را با مخاطبان هدف به اشتراک بگذارید. اگر تعداد محصولات زیاد است میتوانید این کار را فقط برای محصولات پرفروش انجام دهید.
ایجاد اعتماد
در بسیاری از مواردی که افراد در همکاری در فروش محصولات دیجیتال فروش چندانی را تجربه نمیکنند، مسئله اصلی در اعتماد است. در واقع مخاطب به خاطر نداشتن اعتماد از شما خرید نمیکند. در چنین حالتی تهیه نماد اعتماد الکترونیک، قرار دادن اسکرین شات رضایت مشتری، صحبت با مشتریان و تهیه ویدیو از آن، قرار دادن شماره تماس و آدرس و مواردی از این قبیل میتواند به ایجاد اعتماد کمک کند.
تمرکز روی یک حیطه خاص
یکی دیگر از مسائلی که در همکاری در فروش موثر است، تمرکز روی یک حیطه خاص است. برای مثال سعی کنید که فقط در زمینه فروش موبایل کار کنید. این موضوع سبب میشود که مشتری شما را به عنوان یک مرجع معتبر و حرفهای در زمینه موبایل بداند. انجام این کار سبب میشود که اطلاعات تخصصی زیادی هم در مورد محصولات خود کسب کرده و آنها را در اختیار مشتریان خود قرار دهید و به این ترتیب اثرگذاری شما روی آنها افزایش قابل توجهی خواهد یافت.
این روزها بازاریابی محتوایی یکی از شیوههای رایج جلب اعتماد و فروش بیشتر است. میتوانید با استفاده از وردپرس یک سایت ساده طراحی کرده و مقالات خود در مورد محصولات یا موضوعات مرتبط به آن را در آنجا منتشر کنید. میتوانید در این مقالات به مزایا و معایب هر کدام از این محصولات پرداخته و اعتمادپذیری خودتان را افزایش دهید.
استفاده از روشهای تبلیغاتی مختلف
به هیچ عنوان روی یک شیوه از تبلیغات تمرکز نکنید. استفاده از بسترهای مختلف تبلیغاتی سبب میشود تا بتوانید به حداکثر میزان مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. اینفلوئنسرمارکتینگ، سوشالمدیا مارکتینگ، اساماس مارکتینگ، کانتنت مارکتینگ و ... از جمله این روشهای بازاریابی و تبلیغاتی است.
سخن پایانی
همانطور که مشاهده کردید، این روزها به لطف حضور پلتفرمهای الکترونیک، همکاری در فروش به یکی از کمدردسرترین مشاغل تبدیل شده است. اما برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق بایستی با تکنیکهای همکاری در فروش محصولات دیجیتال آشنا شوید. ما در این مقاله سعی کردیم تا تعدادی از این تکنیک ها و ترفندها را به شما آموزش دهیم. اگر می خواهید که با مزایای افیلیت مارکتینگ و فرایندهای آن بیشتر آشنا شوید، میتوانید از طریق همین لینک اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.