کد خبر: ۸۸۱۰۷۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

مهرانه مهین ترابی چرا هیچگاه ازدواج نکرد؟

مهرانه مهین ترابی بازیگر مطرح کشورمان در سریال‌ها و فیلم‌های زیادی بازی کرده است.
مهرانه مهین ترابی چرا هیچگاه ازدواج نکرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

مهرانه مهین‌تُرابی زادهٔ ۲۰ مرداد ۱۳۳۶ بازیگر سینما و تلویزیون است.

مهین‌ترابی اصالتاً تفرشی و دارای کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است. نخستین تجربه بازیگری او در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی دیانا در سال ۱۳۵۶ بود.

وی با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی مش خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۰ وارد تلویزیون شد و با نقش‌آفرینی در مجموعه‌های همسران و خانهٔ سبز به اوج محبوبیت رسید.

مهرانه مهین ترابی پیشتر گفته بود: چند تن از بازیگران زن ما زندگی مشترک موفقی دارند؟ در اصل در زندگی مجردی‌شان موفق‌ترین هستند. اما وقتی ازدواج می‌کنند همسرانشان می‌خواهند که دور بازیگری را خط بکشند یا خواستگارشان از آنها می‌خواهد که کار را کنار بگذارند. حتی زمانی‌که با همکاران خود ازدواج می‌کنند یا کارشان به جدایی می‌کشد یا کارشان را کنار می‌گذارند. یکی از دوستان من با آقای کارگردانی ازدواج کرد وبا این حال که همکار بودند اما گاهی فرهنگ نادرست باعث شد از هم جدا شوند. این بازیگران خانم هستند که فقط به خاطر تاهل جلوی پیشرفتشان گرفته می‌شود. این همان فرهنگی است که جا نیفتاده است. انگار به خاطر بازیگری باید بهای زیادی پرداخت. تصمیم به مجرد ماندن سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام بود. ازدواج را دوست داشتم اما باید تنها می‌ماندم. من هم عاشق فرزند هستم و دوست دارم برای افراد خانواده‌ام آشپزی کنم. اما از آنجا که بازیگری وجودم را ساخته بود نمی‌توانستم به راحتی از حرفه‌ام بگذرم.باید نگاهمان را تغییر دهیم. خیلی راحت درباره دیگران قضاوت نکنیم. باور داشته باشیم که هر کسی شخصیت مستقلی دارد و حرف زور نزنیم. اگر به این باور رسیدیم،می‌توانیم زندگی مشترک داشته باشیم. از انتخابمان نخواهیم آنچه شود که ما می‌خواهیم. به او و خواسته‌هایش احترام بگذاریم. کسی که قصد ازدواج دارد باید به سطح فکری برسد که پیشرفت همراهش را دوست داشته باشد و برای انتخابش شرط و شروط نگذارد. قبول کنیم ازدواج یعنی همراه بودن، نه محدود کردن یکدیگر. هیچ‌کس با محدود کردن همسرش به موفقیت نرسیده.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین