کد خبر: ۸۸۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۱:۵۹

محکومیت سفر پاپ به خاورمیانه از سوی اسلام‌گرایان اردنی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رهبران اسلام‌گرای اردن، سفر «پاپ بندیکت» به خاورمیانه را محکوم کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، رهبران اسلامی، حضور پاپ را به علت عدم عذرخواهی در مورد اظهارات توهین آمیزش درباره اسلام، تحریک برانگیز خوانده‌اند. پاپ پیشتر در سال 2006 در اظهاراتی، اسلام را خشن و غیر منطقی خوانده بود.

گفتنی است پاپ قرار است روز جمعه و در جریان سفری به خاورمیانه، وارد اردن شود. او در سفر خود همچنین از اسرائیل و فلسطین بازدید به عمل خواهد آورد. اسلام‌گرایان اردن گفته‌اند، پاپ همچنان یک عذرخواهی به دلیل خشن و غیر منطقی خواندن اسلام در سال 2006، بدهکار است.

در همین حال، کلیسای کاتولیک اردن از اسلام‌گرایان خواسته است علیرغم انتقادات آن‌ها نسبت به پاپ، از وی استقبال کنند.

«زکی بانی رشید»، رهبر بزرگترین حزب اسلامی اردن در این باره گفته است: «پاپ فعلی فردی است که توهین‌های بسیار بدی نسبت به اسلام روا داشته و از مسلمانان نیز عذرخواهی نکرده است».

او همچنین اضافه کرد: «او همان کسی است که به دلیل هلوکاست از یهودی‌ها عذرخواهی کرد اما در مورد فاجعه‌ای که بر سر فلسطینی‌ها می‌آید سخنی نمی‌گوید».

اسلام‌گرایان اردنی همچنین بازدید پاپ از بنای یادبود قربانیان هلوکاست در اورشلیم را محکوم کرده‌اند. آن‌ها برای آن که پاپ بی طرفی خود را نشان دهد، خواهان آن هستند که وی حرکتی مشابه را در برابر «قربانیان فلسطینی» نیز انجام دهد.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین