کد خبر: ۸۸۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۰۱

هشدار یک نماینده مجلس درباره تبعات هزینه‌های فراتر از قانون بودجه

از حرف مسئولان تا عمل فاصله بسیار است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «اگر دولت از بودجه 86 کل کشور خلاف قانون و بیش از آنچه که تعیین شده در بخشهای مختلف استفاده کند، قطعناً برای کشور مشکل ایجاد خواهد شد». 

این مطلب را جمشید انصاری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب درباره خطرات استفاده زیاد از بودجه آموزش و پرورش برای مصارف جاری این وزارتخانه با آغاز سال جدید و فصل انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد.

وی افزود:‌ «باید بررسی شود که اگر پرداختی صورت می‌گیرد در چارچوب قانون بودجه است یا خیر. اگر در چارچوب قانون بودجه پرداختی صورت بگیرد ایرادی ندارد، چرا که بودجه سند پیش‌بینی دخل و خرج کشور در یک سال است و باید هر اقدامی بر اساس آن باشد در غیر اینصورت اقتصاد کشور با مشکل مواجه خواهد شد». 

انصاری همچنین در مورد اعلام پرداخت 330 میلیون دلار برای بازسازی پاکستان از سوی ایران که متکی در سفر خود به ژاپن آن را وعده داد، گفت: «این که می‌گویند مبلغی پرداخت می‌شود تا اینکه واقعا پرداخت شود دو مسئله جداگانه است. مثلا گفته می‌شود که یک بزرگراه در یکسال ساخته خواهد شد اما ساخت آن بزرگراه بسیار بیشتر از یک سال به طول می‌انجامد و یا تنها در حد حرف یا طرح باقی می‌ماند».

این نماینده مجلس افزود: «پرداخت این کمک‌ها خارجی نیز مطرح می‌شود اما اگر بودجه‌ای تصویب شده باشد امکان چنین پرداخت‌هایی وجود دارد».

انصاری در مورد بودجه کمک‌های خارجی گفت: «هرساله در بودجه‌های سنواتی بودجه‌ای تحت عنوان کمک به کشورهای خارجی پیش‌بینی و تصویب می‌شود اما در نهایت پرداخت آن با مکانیزم‌های خاصی قابل اجرا است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین