کد خبر: ۸۸۵۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳

تائید محکومیت حبس ۳ عضو "الاحوازیه" در دانمارک

دادگاه تجدید نظر دانمارک حکم حبس برای سه نفر از اعضای گروهک تروریستی تجزیه‌طلب "الاحوازیه" را تائید کرد.
تائید محکومیت حبس ۳ عضو
آفتاب‌‌نیوز :

 دادگاه تجدید نظر دانمارک امروز (جمعه) حکم حبس سه نفر از اعضای گروه تجزیه‌طلب که به ترویج تروریسم در ایران و جمع‌آوری اطلاعات برای یک سرویس اطلاعاتی عربستان متهم شده بودند را تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،این سه نفر در سال ۲۰۲۲ توسط یک دادگاه رده پائین‌تر به ترتیب به تحمل ۶، هفت و هشت سال حبس محکوم شده بودند.

دادگاه عالی شرقی در کپنهاگ حکم داد که این نفرات از دانمارک اخراج خواهند شد. دادگاه تجدید نظر اسامی متهمان را اعلام نکرده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده است که متهمان محکومیت خود را در زندان‌های دانمارک سپری خواهند کرد، اما هنوز مشخص نیست آن‌ها چه زمانی اخراج خواهند شد.

به گزارش ایرنا، رای دادگاه بدوی در زمینه ترویج تروریسم سه نفر از اعضای گروهک تروریستی تجزیه‌طلب "الاحوازیه" و جاسوسی آن‌ها برای عربستان روز سه‌شنبه در دادگاه استیناف دانمارک نیز تائید شد.

محکومان عضو گروهک "الاحوازیه" که نام آن‌ها ذکر نشده است، در فوریه ۲۰۲۰ در شهر ریگستِد واقع در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی کپنهاگ بازداشت شدند. اتهام این افراد در زمینه ترویج تروریسم در پی حمله تروریستی شهریور ۱۳۹۷ به رژه نظامی اهواز اثبات شده بود.

"دادگاه شرقی" کپنهاگ روز سه‌شنبه اعلام کرد که این محکومان مشغول جمع آوری اطلاعات در مورد افراد و سازمان‌هایی در دانمارک و خارج از آن و از جمله امور نظامی مربوط به ایران و انتقال آن به تشکیلات اطلاعاتی عربستان بودند.

به نوشته آسوشیتدپرس، بر اساس قوانین دانمارک مجازات این افراد حداکثر ۱۲ سال زندان است.

از سوی دیگر دادگاه استیناف حکم محکومیت فوریه ۲۰۲۲ این محکومان در زمینه تامین مالی تروریسم از طریق دریافت ۱۵ میلیون کرونر (معادل ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار) و تلاش برای دریافت ۱۵ میلیون کرونر دیگر از عربستان سعودی برای این گروه تجزیه طلب را تائید کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از بیانیه دادگاه نوشت که "به علت ملاحظات ناشی از روابط دولت دانمارک با قدرت‌های خارجی و همچنین ملاحظات امنیتی" بیشتر جلسات این پرونده به صورت محرمانه برگزار شد.

گروهک "الاحوازیه" در روز ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷ طی یک اقدام تروریستی به مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز حمله کرد و دست‌کم ۲۵ نفر را به شهادت رساند و حدود ۷۰ نفر را زخمی کرد.

حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به "حبیب اسیود" سرکرده گروهک تروریستی فوق الذکر و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح ۱۶ اردیبهشت امسال به اجرا درآمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین