محدودیت زیادی در آن زمان و با آن روش وجود داشت و افراد نمیتوانستند بازخورد مناسبی را از ارسال پیامکهای خودشان با شماره شخصی و تلفن همراه شخصی داشته باشند. پس از این دوران با وجود آمدن زیر ساخت و بستر ارسالهای انبوه اس ام اس، انقلابی بزرگ در این صنعت رخ داد و افراد توانستند، برند و کسب و کار خود را بصورت متن به افراد بی شماری معرفی نمایند که این زیر ساخت باعث بوجود آمدن پنل پیامک شد و این قضیه روز به روز برای افراد مهمتر شد که پنل پیامکی و سامانه sms رایسان جزو ضرورات ابتدایی شغل و کسب و کار آنها میباشد.
فقط درصد کمی از مشاغل توانستند در ابتدای وجود آمدن پنلهای ارسال اس ام اس، استفاده درست و موثر از این ابزار را داشته باشند. برخی افراد فقط به دنبال ارسال تعداد بیشتری از پیامکهای تبلیغاتی بودند، اما برخی دیگر با استفاده درست از امکانات پنل اس ام اس، توانستند در مدت زمان کمی، اثری از کسب و کار خود در تلفن همراه افراد داشته باشند. این هنر این مشاغل بود که رسالت شغلی خود و هویت شغلی خود را توسط متنی مختصر و مفید و در قالب یک پیامک بتوانند به سرعت به تعداد زیادی از افراد ارسال کنند.
البته ناگفته نماند که استفاده درست از پنلهای ارسال انبوه اس ام اس، علاوه بر شناخت درست از امکانات پنل، نیازمند آگاهی آن کسب و کار از دنیای تبلیغات هم بود. برخی شرکتهای سرویس دهنده در زمینه پنل اس ام اس، توانستند با مشاوره خوبی که به مشاغل ارائه کردند، بتوانند بهترین بازدهی را در سریعترین زمان برای این مشاغل بدست آورند. به عنوان مثال نوشتن یک متن پیامک خوب برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی، مستلزم تخصص فرد در زمینه تبلیغ نویسی میباشد. اما برخی مشاغل با عدم وجود مشاوره درست و استفاده غیر معمول از پنلهای اس ام اس، نتوانستند بازخورد مناسبی را بدست آورند.
قطعا بیشتر مشاغل در شهرهای مختلف حداقل یک مرتبه اسمی از پنلهای ارسال اس ام اس انبوه تبلیغاتی شنیده اند. تمام این پنل ها، دارای یک سری قابلیتهای مشابه و عمومی هستند و اختلاف این پنل ها، تنها در برخی قابلیتهای منحصر به فرد است که شرکتهای سرویس دهنده پنل پیامک، توانسته اند با ایجاد این قابلیتهای منحصر به فرد، وجه تمایزی بین خود و مابقی رقبا در این صنعت داشته باشند.
به عنوان مثال در همان روزهای ابتدایی تولید پنلهای پیامکی، برخی شرکتها به سرعت توانستند قابلیت ارسال اس ام اس منطقهای و کد پستی، ارسال به بانک اطلاعات مشاغل کشور را راه اندازی کنند تا یک کسب و کار بتواند، برند و بیزینس خود را به ساکنین در یک منطقه خاص ارسال نماید. مثلا شما فرض کنید یک کسب و کار بخواهد ارسال اس ام اس انبوه تبلیغاتی در اصفهان، داشته باشد. برخی از این شرکتها در همان ابتدا توسط ارتباطی که با اپراتورهای پیامک همراه اول و ایرانسل داشتند توانستند مشاغل را در این امر ضروری تبلیغاتی که بسیار میتوانست در زمینه تبلیغات جغرافیایی به آنها کمک کند، مشاوره و هدایت نمایند.
در ابتداییترین مرحله باید گفت که خلاقیت لازمهی شروع نوشتن متن پیامک تبلیغاتی مؤثر است و افراد خلاق در این زمینه موفقتر هستند. برای یادگیری اصول نوشتن یک متن تبلیغاتی تاثیرگذار نیازی به یادگیری هزاران اصل و نکته نیست که چه بسا ممکن است با مطالعه آنها گیج شوید و حتی دانستههای خود را در این زمینه فراموش کنید. به همین سبب باید عنوان کرد که اصول نوشتن یک متن تبلیغاتی به دو عامل بسیار مهم وابسته است. اصول نگارشی پیامک و اصول محتوای پیامک. این مورد در متنهای دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتریان، خرید دستگاه ثبت شماره مشتری بسیار با اهمیت هستند.
در رابطه با اصول نگارشی، شما باید سعی کنید متن اس ام اس انبوه تبلیغاتی خود را مختصر و مفید بنویسید، چون مخاطبان اغلب علاقهای به خواندن متنهای طولانی ندارند. پیشنهاد شده است تا حد امکان متن تبلیغاتی که قرار است شما به وسیله پنل ارسال پیامک انبوه، به مخاطبان ارسال نمایید کمتر از ۲ بخش باشد. مستحضرید که هر بخش شامل ۷۰ کارکتر است و هر چه متن پیام طولانیتر شود نرخ دیده شدن و خوانده شدن آن توسط گیرندگان کاهش پیدا میکند.
در متن پیامک انبوه تبلیغاتی، شما باید دقیقا هدف اصلی خود را بیان کنید. کلمات پیچیده و تخصصی اصلا در متنهای پیامک تاثیر مثبت ندارد. باید سعی کنید در متن پیامک تبلیغاتی خود با مخاطب صمیمی شوید و متن شما شبیه نامه اداری رسمی نباشد. گاهی اوقات شما میتوانید در کمال ادب اندکی لحن متن تبلیغ خود را صمیمی کنید. البته باید توجه کنید که افراط در این زمینه پیشنهاد نمیشود.
سامانه ارسال پیامک
در رابطه با اصول محتوایی پیامک نیز باید پیامک تبلیغاتی خود را با شروعی جذاب بنویسید. سعی کنید راهی مناسب و سریع را برای مخاطب خود فراهم نمایید تا بتواند به سرعت با شما در ارتباط باشد. حتما این مورد را در نظر داشته باشید که نسبت به مفید بودن متن پیامک تبلیغاتی برای مخاطب قبل از ارسال اس ام اس خود مطمئن شوید، چرا که اگر یک پیامک بیفایده و بدرد نخور باشد، نه تنها بر مخاطب تاثیری مثبت نخواهد گذاشت چه بسا به او حسی منفی القا کند.
مشاوران ما در شرکت رایسان، آماده مشاورههای تخصصی در زمینه میباشند تا شما بتوانید بهترین بازدهی را از خرید یک پنل ارسال اس ام اس داشته باشید.