کد خبر: ۸۸۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۸

وزیر اقتصاد: بانک صادرات و بیمه‌ها پس از بانک تجارت راهی بورس می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسینی اطمینان داد هر کس سهام بانک تجارت را خریداری کند سود خواهد کرد. 

سید شمس‌الدین حسینی در مراسم معارفه بانک تجارت به عنوان دومین بانک دولتی مشمول واگذاری پیش از خصوصی‌سازی و عرضه در بورس گفت: «تردیدی در واگذاری سهام بانک‌ها به مردم نداریم». 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه با ورود بانک ملت، یخ بازار سرمایه ذوب شد؛ گفت: «دولت در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصمم است تا اموری را که مردم می‌توانند، انجام دهند». 

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: «پس از بانک تجارت، بانک صادرات و بیمه‌ها واگذار خواهند شد و بازار مالی کشور شکوفاتر می‌شود». 

وی شرایط کنونی را به ویژه برای صنعت بانکداری مناسب دانست و گفت: «نرخ تورم از نرخ سپرده‌ها کمتر شده است و امیدواریم نرخ سپرده‌های مدت‌دار افزایش یابد». 

حسینی رشد هزار واحدی شاخص کل بورس را نشان از پویایی بازار سرمایه کشور دانست و افزود: «با ورود بانک تجارت به ارزش هزار و 40 میلیارد تومان بیش از یک میلیارد دلار به ارزش بازار سرمایه افزوده می‌شود و سهم موسسات مالی در بازار سرمایه از 13 درصد به 15 درصد می‌رسد». 

وزیر اقتصاد اظهار داشت: بانک تجارت 14 درصد کل بانک‌های دولتی و 11 درصد بانک‌های کشور را در اختیار دارد و با واگذاری، سهم 11 درصدی آن به بخش خصوصی سپرده می‌شود». 

حسینی گفت: «هم اکنون 47 درصد بازار را با احتساب سهام بانک تجارت، بخش خصوصی به خود اختصاص می‌دهد و با ورود بانک صادرات به بیش از 60 درصد می‌رسد».

وی تاکید کرد: بانک تجارت صورت مالی شفافی دارد، سودآور است و در جذب سپرده‌ها موفقیت مطلوبی داشته است». 

5 درصد سهام بانک تجارت به عنوان دومین بانک دولتی در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در بورس عرضه می‌شود تا کشف قیمت شود. 

بانک تجارت در سال 1359 با ادغام 12 بانک خصوصی و مشترک داخلی و خارجی تشکیل شد. 

این بانک بیش از 10 هزار و 437 میلیارد ریال سرمایه دارد و با 1978 شعبه در داخل و خارج کشور خدمات رسانی می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین