کد خبر: ۸۸۸۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶

انتقاد اسکالونی از فوتبال مدرن؛ «بازی تاکتیکی، فوق‌ستاره‌ای مانند مسی خلق نمی‌کند»

سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین معتقد است که محاصره فوتبال با تاکتیک‌های مختلف، سبب شده است تا بازیکنان، فرصت ابراز وجود و نشان دادن توانایی‌هایشان مانند دریبل زدن را از دست بدهند.
انتقاد اسکالونی از فوتبال مدرن؛ «بازی تاکتیکی، فوق‌ستاره‌ای مانند مسی خلق نمی‌کند»
آفتاب‌‌نیوز :

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم فوتبال آرژانتین در مصاحبه‌ای با روزنامه اسپانیایی مارکا به انتقاد از فوتبال مدرن پرداخت.

وی گفت: ما در حال از دست دادن ماهیت فوتبال هستیم، زیرا تاکتیک‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها، نقش بزرگ‍‌تری را در بازی مدرن برعهده گرفته‌اند.

اسکالونی در این گفت‌وگو، از لیونل مسی، فوق‌ستاره اینتر میامی به عنوان یک نمونه برای اثبات ادعای خود مبنی بر اینکه تاکتیک‌های مدرن فوتبال به این بازی آسیب می‌زند، استفاده و اضافه کرد: تاکتیک‌ها می‌توانند فوتبالیست‌ها را تبدیل به ربات کنند. در صورتی که در برخی موارد بهتر است به بازیکنان اجازه دهیم به تنهایی پیشرفت کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین استفاده بیش از حد از تاکتیک‌های امروزی فوتبال را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد: هیچ دریبل‌زنی وجود ندارد. زیرا به محض دریافت توپ، می‌گویند پاس بده!

اسکالونی با بیان اینکه برای بازیکنان جوان‌تر، تفریح و لذت بردن از بازی مهم‌تر از تاکتیک‌ها است. افزود: مثال بارز آن بچه‌ها هستند. وقتی ۱۲ یا ۱۳ ساله هستند باید با توپ بازی کنند و خوش بگذرانند. نباید آنقدر بالای سرشان فریاد زد که این کار را با توپ اشتباه انجام داده است و باید اصلاح کند. با این کار شما هویت آنها را می‌گیرید و استعدادش بروز پیدا نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین