کد خبر: ۸۹۱۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

حماس به طرح آتش‌بس در غزه پاسخ داد

جنبش مقاومت اسلامی "حماس " سه شنبه شب اعلام کرد که پاسخ خود به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه را به مقامات قطری و مصری تحویل داده است.
حماس به طرح آتش‌بس در غزه پاسخ داد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که دقایقی قبل پاسخ خود به چارچوب توافق (پیشنهادی) را پس از مشورت‌های داخلی و مشورت با گروه‌های فلسطینی تحویل برادران قطری و مصری داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: حماس با این طرح با روحیه‌ای مثبت تعامل داشته است؛ به گونه‌ای که متضمن آتش‌بس کامل و همه جانبه در غزه، توقف کامل جنگ علیه ملت فلسطین و امدادرسانی، اسکان آوارگان و عمران و بازسازی نوار غزه، لغو محاصره این باریکه و تحقق عملیات مبادله اسرا باشد.

حماس اعلام کرد: ما از نقش‌آفرینی برادرانمان در مصر و قطر و تمامی کشور‌هایی که در تلاش برای توقف جنگ ظالمانه علیه ملت فلسطین هستند، قدردانی می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما همچنین ضمن درود به ملت فلسطین و پایداری اسطوره‌ای آن و مقاومت قهرمان فلسطین به ویژه در نوار غزه، تاکید می‌کنیم که ما در جنبش حماس همراه با تمامی گروه‌ها و جریان‌های ملی فلسطینی به دفاع از ملت خویش در مسیر پایان اشغالگری و تحقق حقوق ملی مشروع این ملت در سرزمین و مقدسات خویش، ادامه می‌دهیم.

دقایقی بود که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر سه‌شنبه شب با بیان این که نمی‌تواند جزییات مذاکرات تبادل اسرای جنگ غزه را فاش کند، در عین حال گفت که مذاکرات پیشرفت داشته است.

وی گفت: با توجه به حساسیت مرحله مذاکرات، نمی‌توان اکنون وارد جزییات پاسخ جنبش حماس شد.

نخست وزیر قطر افزود: پاسخ حماس را دریافت کردیم و امیدوارکننده به نظر می‌رسد و امیدواریم که به زودی نتایج بیشتری را کسب کنیم.

بن عبدالرحمن تصریح کرد: پاسخ حماس شامل برخی مخالفت‌ها بوده، اما در مجموع پاسخ آن‌ها مثبت بوده و دلگرم کننده است.

مذاکره‌کنندگان رژیم صهیونیستی، آمریکایی، مصر و قطر یکشنبه گذشته در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای صهیونیستی نزد حماس به توافق رسیدند.

طرحی که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرده است.

وی دوشنبه هفته گذشته نیز با اشاره به اینکه مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و رژیم صهیونیستی نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده است، گفت: مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین