کد خبر: ۸۹۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۳

اعتراف تحلیل‌گران به ناتوانی سپر دفاعی آمریکا در برابر موشک‌های ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشته است سپر دفاع موشکی آمریکا، قرار است به منظور آن چه واشنگتن آن را تهدید ایران می‌خواند، در اروپا مستقر شود. 

«واشنگتن پست» مدعی شده است بنا بر تحلیلی مشترک که توسط کارشناسان بلند پایه روسی و آمریکایی انجام شده، این سپر موشکی در برابر موشک‌های ایران بی اثر است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، این گروه آمریکایی- روسی همچنین ادعا کرده است ایران تا زمانی که بتواند به کلاهکی هسته‌ای دست یابد، بیش از 5 سال فاصله دارد.
 
همچنین بنا بر این ادعا، ایران تا ساختن موشکی که قادر باشد چنین کلاهکی را برای مسافتی طولانی حمل کند، مدت زمانی مشابه فاصله دارد.

این گروه 12 نفره در گزارش خود مدعی شده‌اند: «تهدید موشکی ایران علیه اروپا قریب الوقوع نیست». گفتنی است گزارش این گروه، توسط یک موسسه مطالعاتی مستقر در نیویورک، مسکو و بلژیک، انتشار یافته است.

«واشنگتن پست» نوشته است گزارش مورد نظر است ممکن است به اشتیاق دولت اوباما برای مستقر کردن موشک‌های رهگیر در اروپا، بیش از پیش لطمه وارد کند. 

استقرار رادارها و موشک‌های رهگیر در لهستان و چک برای مقابله با آن چه تهدید ایران خوانده می‌شود، طرحی است که توسط دولت جورج بوش پیشنهاد شده بود. این در حالی است که این طرح، مخافت روسیه را بر انگیخته است و مسکو بر این عقیده است که چنین طرحی به یک مسابقه تسلیحاتی جدید دامن خواهد زد.

«واشنگتن پست» همچنین به نقل از گزارش مورد نظر مدعی شده است: «ایران به پیشرفت‌های تکنولوژیک شگفت‌آوری دست پیدا کرده است. این کشور، قادر خواهد بود ظرف یک تا سه سال آینده، یک چاشنی هسته‌ای ساده تولید کند. این در حالی است که برای تولید یک کلاهک هسته‌ای که بتواند روی یکی از موشک‌های ایران سوار شود، به پنج سال دیگر زمان نیاز است»! 

در همین حال، اسرائیل در ادعایی بی اساس گفته است ایران می‌تواند ظرف 8 ماه آینده، یک بمب هسته‌ای بسازد!

در قسمت دیگری از گزارش آمده است: «علاوه بر آن، در صورتی که ایران موفق شود موشکی بسازد که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای به اروپا را داشته باشد، سپر دفاع موشکی آمریکا، قادر نخواهد بود با آن‌ها مقابله کند. روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌‌توانند موشک‌های رهگیر آمریکایی را به آسانی فریب دهند».

گزارش مورد نظر در انتها چنین نتیجه گیری کرده است که آمریکا و روسیه برای حل بحران هسته‌ای ایران، باید همکاری نزدیک‌تری داشته باشند. 

گفتنی است این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران بارها بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای‌اش تأکید کرده است. این در حالی است که به گفته آگاهان، رژیم صهیونیستی صدها کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین