کد خبر: ۸۹۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۳

روانبخش: رهبری هم بیانیه سعدآباد را ننگین می‌دانست اما چیزی نگفت!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام روانبخش درباره اظهارات روزهای اخیر احمدی‌نژاد كه بیانیه سعدآباد را ننگین خوانده بود،‌ گفت: «از نظر رهبری هم بیانیه سعدآباد ننگین بود و اگر آن موقع چیزی نگفتند،‌ نمی‌خواستند دولت تضعیف شود». 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو در گفت‌وگویی با ایلنا، درباره اینكه رهبری 12 روز بعد از صدور بیانیه،‌ آن را اقدامی درست برای درهم شكستن توطئه آمریكا و صهیونیست‌ها خوانده‌اند، با اشاره به تجمع دانشجویان در اطراف كاخ سعدآباد و طلاب در قم علیه صدور بیانیه سعدآباد، گفت:‌« البته رهبری در همان ایام حساسیت طلبه‌ها و دانشجویان را ستودند و گفتند كه اگر كار به جای باریك بكشد،‌ جلوگیری خواهم كرد». 

وی درباره اینكه رهبری در همان ایام خطاب به افراد مومن و غیور گفتند تسلیمی صورت نگرفته و كاری خلاف عزت ملی یا جهت گیری اسلامی انجام نشده است، پس چرا باز هم آن بیانیه را نگین می‌دانید، افزود: «اساسا رهبری با توجه به توانایی و روحیه دولت‌ها، وظایفی را به آنها محول می‌كنند. رهبری مخالف تعلیق بودند. در یزد هم بر این مسئله تاكید داشتند. ایشان گفتند دولتی كه عقب نشینی كرده‌ است،‌ باید خودش هم شروع كند. این تعبیر درباره عملكرد دولت قبلی،‌ تعبیر خوبی نبود».
 
روانبخش گفت: «مدیران پرونده هسته‌ای در دولت اصلاحات، قبل از این كه مذاكره كنند،‌ همه خواسته‌های دشمن را پذیرفتند. حداقل باید مذاكره می‌كردند،‌ بعد امتیاز می‌دادند و دولت قبل اساسا روحیه ایستادگی نداشت». 

وی افزود: «در واقع رهبری به دولت اصلاحات كه مدعی بود می‌خواهد اعتمادسازی كند،‌ فرصت داد ولی بعد كه زیاده‌خواهی دولت‌های غربی را دیدند، خودشان وارد عمل شدند و دستور دادند پلمپ تاسیسات هسته‌ای باز شود كه دولت قبلی جرات این كار را هم نداشت». 

روانبخش درباره اینكه پلمپ تاسیسات هسته‌ای در دولت خاتمی باز شد،‌ گفت:‌ «خاتمی در آخرین روز دولتش این كار را كرد. در حالی كه در كارنامه آنها و بخصوص مجلس ششم،‌ اقدامات زیادی برای تسلیم‌شدن در پرونده هسته‌ای دیده می‌شود». 

وی افزود:‌ «مجلس ششم صراحتاً اعلام كرد كه از آمریكا می‌ترسد،‌ مزروعی گفت هر كس نترسد،‌ بی‌شعور است. بیش از 120 نماینده به رهبری نامه نوشتند و خواستار تسلیم شدند و با این اقدامات می‌خواستند رهبری را تحت فشار قرار دهند». 

وی گفت: «الان وضع فرق كرده و حتی اگر ما بخواهیم مذاكره كنیم، 7000 سانتریفوژ فعال داریم ولی دولت قبل زمانی مذاكره كرد كه از قبل همه چیز را تسلیم كرده بود و سر میز مذاكره چیزی برای ارائه دادن نداشت».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
عجيبه كه ديگران خودشون رو وكيل رهبري هم ميدونند!! و بجاي ايشان حرف مي‌زنند.ايشون اگه مخالف هم بودند نهايتا سكوت مي‌كردند نه اينكه از بيانيه تمجيد كنند!
خجالت هم خوب چيزيه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
شوخی نکن . جنابعالی سخنگو شده ای .حداقل حرمت ایشان را نگاه داریدو به هر وسیله خودتان را پیروز میدان ندانید.
ناشناس
|
Belgium
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
یعنی این آقای مدافع احمدی نژاد اعتقاد دارند رهبری اجازه یک قرارداد نگین را دادند. امان از دست این چنین آدمهائی.
آدم باید به خدا پناه ببرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
البته منظور ایشون ........
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین