کد خبر: ۸۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۷
احمدی نژاد در دیدار با اسد:

هیچ فاصله ای بین ایران و سوریه وجود ندارد

آفتاب‌‌نیوز : رييس جمهوری ایران گفت: ايران و سوريه از روابط ديرينه و عميقي برخوردارند كه در شرايط پايداري قرار دارد و متاثر از مشتركات فراوان ديني، فرهنگي و سياسي است. احمدي نژاد پيوند دو ملت سوريه و ايران را ضروري دانست و تصريح كرد: وجود مشتركات فراوان ميان تهران و دمشق باعث شده است تا اين پيوند هر چه بيشتر مستحكم تر شود. 

رييس جمهوری جدید ایران اظهار داشت: هيچ فاصله‌اي بين دو ملت ايران و سوريه احساس نمي‌شود و فكر مي‌كنم سوريه در خط اول دفاع از جهان اسلام قرار دارد. وي گفت: وجود تهديدات و دشمنان مشترك عاملي براي پيوند بيشتر دو كشور شده است و ضرورت پيوند مشترك را افزايش داده است.


احمدي‌نژاد ‌نقش ايران و سوريه را براي توسعه آينده منطقه و جهان اسلام اساسي دانست و اظهار داشت که به همين دليل هيچ محدوديتي براي توسعه همكاريها قائل نيست. رييس جمهوری ايران مشكلات سوريه را مشكلات خود دانسته و گفت: فكر مي‌كنيم اين احساس و باور نيز در بين برادران سوري وجود دارد.

احمدي نژاد بر اهميت توسعه روابط تهران و دمشق تاكيد كرد و گفت: ‌اين اهميت آنقدر هست كه دشمنان براي تضعيف آن در تلاشند. وي افزود: گسترش روابط و توسعه برنامه‌ريزي مشترك بين دو كشور مي‌تواند دنياي اسلام را در برابر توطئه‌هاي دشمنان مصون بدارد.


بشار اسد رييس جمهوري سوريه نيز در این دیدار از جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشور برادر ياد ‌كرد و با ابراز خرسندي نسبت به ديدارخود از ايران گفت: به خاطر شرايطي كه در منطقه وجود دارد موضوعات مورد گفت‌وگو بسيار زياد است كه مسائل عراق يكي از آنان است تا مورد گفت‌وگو و تحليل قرار گيرد.


بشار اسد گفت: امروز مسائل زيادي را در زمينه ‌هاي سياسي و امنيتي در عراق وجود دارد كه باید مورد بحث قرار گيرد، به خصوص تاثير وضعيت عراق در منطقه از جمله این موارد است. وي با بيان اينكه تروريسم در منطقه در حال گسترش است گفت: اين وضعيت بايد مورد مشورت و نيز تبادل آراي تهران و دمشق قرار گيرد.

اسد از ايران و سوريه به عنوان دو كشور مهم در جهان اسلام ياد كرد و گفت: اين كه چگونه بتوانيم به بهترين وضعیت برسيم بايد مورد بحث قرار گيرد و منافع دو كشور كه جدا از منافع ساير كشورهاي منطقه نيست، بررسي شود. ما باید به يك ديدگاه مشترك بين دو كشور ايران و سوريه برسيم تا منافع ساير كشورها هم تامين شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین