کد خبر: ۸۹۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۱

نماینده میبد: بذل و بخشش‌های انتخاباتی قطعاً نتیجه عکس دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده تفت و میبد در مجلس معتقد است که برخی رفتارهای تبلیغاتی و بذل و بخشش‌ها در آستانه انتخابات قطعا نتیجه معکوس خواهد داشت و مردم با تشخیص درست عکس‌العمل منفی‌شان را در آرای خود اعمال خواهند کرد.

حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب، در ارزیابی از رفتار انتخاباتی دولت نهم در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری به ذکر مثالی در مجلس در رابطه با این موضوع اشاره کرد و گفت:‌ «در مجلس شورای اسلامی معمولا نزدیک‌های نوروز برخی نهادهای حمایتی گاهی بن‌هایی را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهند تا نماینده آن را در اختیار مراجعه‌کنندگان مستضعف قرار دهد اما در نوروزهایی که معمولا نزدیک انتخابات مجلس است این نوع اقدامات تعطیل می‌شود که البته درست هم همین است».

وی گفت: «حتی برخی کارهای متداول که در ایام و سنوات دیگر آن کارها کاملا عادی است و اتفاق هم می‌افتد از باب احتیاط خوب است که در آستانه انتخابات آن کارها انجام نشود».

نماینده تفت و میبد در مجلس با تاکید به اینکه باید در آستانه انتخابات این نوع اقدامات کاملا تعطیل شود گفت: «‌البته مردم به خوبی تشخیص می‌دهند وا گر احساس کنند که این نوع کارها برای جمع کردن رای است کاملا موضع معکوس می‌گیرند و در رای خود این عکس‌العمل منفی را اعمال می‌کنند».

یحیی‌زاده تاکید کرد: «این نوع اقدامات انتخاباتی در این مقطع زمانی نیز قطعا نتیجه معکوس خواهد داشت».

وی همچنین در ارزیابی از رفتار دولت در آستانه انتخابات و رسانه‌ها و توصیف برخی روزنامه‌ها و فیلتر بعضی سایت‌ها در این مقطع گفت: «البته همه رسانه‌ها همواره باید صداقت و امانت‌داری را رعایت کنند اما مسئولان مرتبط نظارت و حمایتی هم می‌بایست از مسدود کردن سایت و یا تعطیل کردن مطبوعات همیشه و به ویژه زمانهایی مثل زمان انتخابات که حساسیت بیشتر است خودداری کنند».

این نماینده مجلس گفت: «در آستانه انتخابات قطعا اینگونه اتفافات بیش از پیش از سوی افکار عمومی مردود است و آن را حمل بر مسائل انتخاباتی و محدودیت‌های انتخاباتی برای برخی تفکرات و کاندیداها می‌کند و لذا معتقدم این نوع تعطیلی‌ها و برخورد با رسانه‌ها در این شرایط ضرر و زیانش بیش از همیشه است و لذا باید به شدت در این مورد مسئولان مرتبط احتیاط لازم را داشته باشند و تا حد مقدور از این اقدامات اجتناب کنند».

یحیی‌زاده با بیان اینکه مجلس در این گونه موارد تنها می‌تواند در قالب تذکر وارد شود در پایان گفت: «متاسفانه موضع نظارتی مجلس با توجه به تعریف قانونی آن، نیمه جدی است و نمی‌توان گفت که این نظارت اصلاح‌کننده کار است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین