کد خبر: ۸۹۵۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

طحان نظیف: مشارکت مردم در انتخابات نسبت به دوره گذشته خوب بود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مشارکت مردم در انتخابات نسبت به دوره گذشته تاکنون خوب بوده و آمار‌ها هم در ساعات پایانی اعلام رای گیری اعلام می‌شود البته در برخی از شعب هم ازدحام وجود داشت که نشان از مشارکت مردم در انتخابات دارد. 
طحان نظیف: مشارکت مردم در انتخابات نسبت به دوره گذشته خوب بود
آفتاب‌‌نیوز :

«هادی طحان نظیف» عصر امروز (جمعه)، پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران مستقر گفت: از ماه‌ها قبل عوامل اجرایی، وزارت کشور، دستگاه‌های انتظامی، همه دستگاه‌های دخیل و شورای نگهبان، اقداماتی را انجام داده بودند و از همان دقایق اول شاهد حضور مردم در شعب اخذ رای بودیم.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: از زمان آغاز فرایند اخذ رای، گزارش تخلف خاصی نداشتیم. البته موارد جزئی شامل تاخیر در فرایند ثبت رأی که طبیعی هم هست، وجود داشت که پیگیری و مرتفع شد. در حوزه‌هایی که انتخابات به صورت تمام‌الکترونیک در حال برگزاری است، حسب گزارش‌ها، فرایند به صورت روان و رضایت‌بخش در حال سپری شدن است.

طحان نظیف تاکید کرد: مردم از ساعات اولیه رای‌دهی را آغاز کردند و در ساعاتی هم ازدحام وجود داشت. از مردم درخواست می‌کنیم تا رای‌دهی خود را موکول به ساعات انتهایی نکنند و آرای خود را در همین ساعات اولیه ثبت کنند.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به امنیت انتخابات گفت: مشکلی در این حوزه‌ها وجود نداشته است. حسب اعلام مسئولان امنیتی انتخابات، حدود ۲۵۰ هزار نفر مسئول تامین امنیت انتخابات هستند و رای‌گیری در حال انجام است.

وی بیان داشت: مشارکت نسبت به دوره گذشته تا الان خوب بوده و آمار‌ها را در ساعات انتهایی می‌توان اعلام کرد. در برخی از شعب هم ازدحام وجود داشت که نشان از مشارکت مردم در انتخابات دارد.

طحان نظیف درباره میزان تعرفه‌های رای، گفت: حسب پیش‌بینی‌های که وجود داشته، تعرفه‌هایی در نظر گرفته شده است. اگر تعداد از یک میزانی کمتر شد، شعب می‌توانند از طریق سامانه درخواست بدهند که در اسرع وقت به دستشان خواهد رسید.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت ۸ صبح امروز (جمعه ۱۱ اسفند) در ۳۱ استان ایران اسلامی آغاز شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله اکنون در حال برگزاری است.

براساس قانون، متولدان ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۲ هستند.

همچنین ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین