کد خبر: ۸۹۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۹
ضمن تاکید بر تلاش حداکثری برای پیروزی موسوی ابراز شد؛

انتقاد شدید رئیس ستاد انتخاباتی اعتدال و توسعه از پخش تیزرهای دولتی در برنامه‌های سیما

بانک: موسوی مرد روزهای سخت است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مرتضی بانک در انتقاد شدید از پخش تیزرهای تبلیغاتی دولتی لابه‌لای برنامه‌های تلوزیون گفت: «حجم وسیعی از به اصطلاح موفقیت‌های دولت را به صورت تیزرهای طولانی مدت تبلیغاتی در میان پربیننده‌ترین برنامه‌ها منعکس نمایند تا اینگونه به مردم القاء شود حال که این دولت تمام موفقیت‌های ممکن را فراهم کرده و بهشت اقتصادی اجتماعی را فراهم نموده، چه نیازی به تغییر در شرایط موجود کشور است»! 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مرتضی بانک که در جمع اعضای ستاد انتخاباتی استان تهران حزب اعتدال و توسعه سخن می‌گفت، با بیان اینکه انتخابات درهر چهار سال یک‌بار با هدف تعیین سرنوشت کشور برای یک دوره برگزار می‌گردد و به قولی هر انتخابات "لیلة القدر چهار سال آتی کشور" است که در آن سرنوشت کشور رقم زده خواهد شد، گفت: «انتخابات ما گرچه در مقدمات با برخی موانع روبرو است اما در زمان برگزاری، انتخاباتی آزاد و رقابتی است که نقش اول را در آن را رای مردم وحضور مردم خواهد داشت».

بانک ادامه داد: «اینکه تبلیغ می‌شود نتیجه انتخابات پیشاپیش معلوم است ترفندی انحرافی برای مایوس کردن مردم و ممانعت از حضور حداکثری آنان است تا وضع موجود حفظ شود».

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه استراتژی تبلیغاتی طرف مقابل (موافقین وضع موجود) و برخی عناصر مشکوک، القا این نکته است که در این انتخابات اتفاق جدیدی نخواهد افتاد،  امکان هیچ‌گونه تغییری وجود ندارد و پیروز آن از قبل تعیین شده است، تصریح کرد: «اما به نظر من در مقاطع گوناگون انتخابات معلوم و اثبات شده که حضور گسترده مردم همواره تعیین کننده و سرنوشت‌ساز بوده است که انتخابات 76 یکی از نمونه‌های بارز آن است».

وی افزود: «البته تاکید می‌کنم و در عین حال هشدار می‌دهم که در جریان برگزاری انتخابات و شمارش آراء عوامل برگزاری انتخابات باید مقدمات را به نحوی فراهم نمائید که اعتماد بیشتر مردم به نتیجه‌گیری از آرائی که داده‌اند فراهم شود و این موضوع از طریق رایانه‌ای کردن انتخابات، حضور ناظران کاندیدا از زمان رای‌گیری تا خاتمه شمارش آراء و ایجاد دوربین‌های مداربسته نظارتی در محل صندوق و ... امکان‌پذیر خواهد شد که متاسفانه به این موضوعات کمتر توجه می‌شود».

معاون اسبق وزارت امورخارجه خاطر نشان کرد: «بدیهی است که در چنین شرایطی، مکانیزمهای قانونیِ صیانت از آراء توسط کاندیداها، باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد و این مهم در این دوره به‌خوبی در حال پی‌گیری است و بنابر این مردم می‌توانند مطمئن باشند که از این طریق آراءشان مصون خواهد بود».

بانک در عین حال تاکید کرد: «به نظر می‌رسد اگر با حضور حداکثری خود اختلاف آراء را افزایش دهیم امکان تاثیرگذاری منفی بر نتایج به طور کامل از بین خواهد رفت».

رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه همچنین گفت: «در این مقطع استراتژی تبلیغاتی دولت در انتخابات در هماهنگی آشکار و ناپیدا با صدا و سیما به نحوی بوده که ضمن مسکوت گذاردن معنی‌دار در اصل مشارکت مردم در انتخابات، حجم وسیعی از به اصطلاح موفقیت‌های دولت را به صورت تیزرهای طولانی مدت تبلیغاتی در میان پربیننده‌ترین برنامه‌ها منعکس نمایند تا اینگونه به مردم القاء شود که حال که این دولت که تمام موفقیت‌های ممکن را فراهم کرده و بهشت اقتصادی اجتماعی را فراهم نموده، چه نیازی به تغییر در شرایط موجود کشور است»!

استاندار اسبق کرمان در ادامه اظهار داشت: «عملکرد جانبدارانه صدا و سیما به نفع آقای احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات، در حالی بود که مخالفان وضع موجود هیچ امکان تبلیغاتی سراسری نداشته و حتی برخی برنامه‌های شبکه‌های مختلف رادیو و تلوزیون، از جمله 20:30 به صورت تخریبی تبلیغات منفی را علیه سایر کاندیداها اجرا می‌کردند».

بانک با اشاره به توزیع بی‌حساب پول در یک‌ماهه اخیر که به صوَر گوناگون توسط دولت انجام شده گفت: «متاسفانه آنها فکر می‌کنند مردم رایشان را با پول می‌فروشند و این بزرگترین خطای دولت است».
 
وی افزود: «این‌که این‌چنین شخصیت رای‌دهندگان را به سخره بگیریم و خرد جمعی ایرانیان را نادیده بیانگاریم، اشتباهی تاریخی است. مهمترین خطایی است که دولت در حق منابع مالی این کشور کرده پمپاژ مالی و بی‌حد و حصر پول است که اکنون دامنه آن به توزیع‌ علنی برای بهره برداریهای تبلیغاتی هم رسیده‌است».

رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به تحلیل این حزب از فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات تصریح کرد: «ما معتقدیم این انتخابات رقابت بین گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست ما به عنوان حزب اعتدال و توسعه اعتقاد داریم صف‌بندی جدیدی شکل گرفته است که در یک سوی آن طیف کثیری از مخالفان وضع موجود قرار دارند و در طرف دیگر آن حامیان وضع موجود قرار گرفته‌اند. لذا این حزب از جناب آقای میرحسین موسوی که معتقدیم دارای توانمندی‌هایی فراوانی برای تغییرات اساسی در وضع موجود است حمایت می‌کند».

بانک در ادامه اظهار داشت: «جناب آقای مهندی میرحسین موسوی سیدی دلسوخته و مسلمانی سخت‌کوش است. در شرایطی دشوار و در زمان جنگ سکان مدیریت کشور را به‌عهده گرفت و با اقتدار آن را اداره نمود. او فردی است که از میان مردم برخاست و برای مردم کار کرد و توانست در طول جنگ با کمترین مشکل اقتصاد و سیاست خارجی کشور را هدایت کند».

وی خاطرنشان کرد: «وی مرد روزهای سخت است و امروز نیز در یکی از حساس‌ترین و سخترین شرایطی که برای کشور ایجاد شده به پا خاسته تا اقتصاد فرسوده کشور را بازسازی نماید، مطالبات اجتماعی فراموش شده را احیا نماید و روابط با کشورهای جهان را اصلاح نماید و عزت جامعه اسلامی ایرانی را باز گرداند». 

معاون اسبق وزارت امور خارجه گفت: «اعتقاد داریم در این دوره کشور با مدیریتی ساده‌انگارانه و ناهماهنگ در مناسبات بین‌المللی، الگوی صدقه‌ای خلیفه‌گرایانه در بخش اقتصادی، روشهای عوامگرایانه و متحجرانه در حوزه اجتماعی اداره شده که ادامه آن کشور را به بن‌بست خواهد کشاند».

بانک ادامه داد: «بر این اساس با الهام از راهبردهای مقام معظم رهبری و سخنرانی‌های ارزنده‌ای شخصیت‌هایی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تمامی توان خود در صحنه رقابت اخیر حضور یافته‌ایم تا در حماسه اجتماعی دیگری مشارکت نماییم».

وی همچنین اظهار داشت: «حزب اعتدال وتوسعه با تمام توان خود در 26 استان کشور و در تهران ستادهای انتخاباتی‌اش را دایر نموده و در حد توان خود برای پیروزی در این انتخابات شرکت نموده است».

رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه تمامی تاکید کرد که تمامی نیروهای این حزب در سراسر کشور فداکارانه برای پیروزی مهندس میرحسین موسوی در این انتخابات تلاش می‌کنند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین