کد خبر: ۸۹۷۴۱۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
 این مقابله با بی حجابی است یا تخریب وجهه دین و ...

جنجال درگیری بر سر حجاب در قم؛ واکنش دستیار رئیسی، توضیح دادستان و انتقاد مردم!

انتشار کلیپ درگیری یک روحانی و زن جوان در یکی از درمانگاه‌های قم در فضای مجازی با واکنش‌های متعددی مواجه شده است.
جنجال درگیری بر سر حجاب در قم؛ واکنش دستیار رئیسی، توضیح دادستان و انتقاد مردم!
آفتاب‌‌نیوز :

در پی انتشار یک ویدئو از درگیری زن جوان و یک روحانی در درمانگاهی در قم، موجی از واکنش‌ها و انتقادها نسبت به این حادثه در فضای مجازی شکل گرفته است. بسیاری از کاربران و فعالان مجازی و چهره‌های مشهور سیاسی و رسانه‌ای نیز نسبت به رفتار این روحانی در امر به معروف و نهی از منکر انتفاد کرده‌اند.

برخی نیز مدعی بازداشت مدیران درمانگاه و زن جوان شده بودند که دادستان قم این موضوع را تکذیب کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین غریب گفت: «در رابطه با این موضوع تاکنون فردی دستگیر نشده است و تحقیقات ادامه دارد.» شایعات در مورد پلمب درمانگاه و یا ابطال مجوز آن صحت ندارد و هیچ گونه اقدام محدود کننده‌ای انجام نشده است.

این ویدئو حتی بین بخشی از جریان اصولگرا و ارزشی نیز انتقادهایی زیادی را در پی داشته است.

با این حال، خبرگزاری فارس در گزارشی که در این خصوص منتشر کرده، بر شناسایی عامل انتشار این ویدئو تاکید کرده است. این نکته تقریبا در موارد مشابه نیز رخ داده و به جای تاکید بر ریشه یابی و بررسی زمینه های بروز چنین حوادثی در جامعه، برخی به دنبال بازداشت عوامل انتشار ویدئو این برخوردهای ناپسند هستند.

این رسانه اصولگرا با حذف بخش ابتدایی این فیلم و قسمتی که احتمالا این روحانی در حال فیلمبرداری از این زن جوان که در حال شیردادن به نوزاد خود در درمانگاه است، بخش درگیری بین این دو نفر را منتشر کرده و نوشته است:  روز گذشته انتشار کلیپی از درگیری یک خانم با فردی روحانی در یکی از درمانگاه‌های قم درحالی در شبکه‌های معاند منتشر شد که این کلیپ از دوربین مداربسته این درمانگاه خارج و در اختیار این شبکه‌ها قرار گرفته است. آنطور که در فیلم مشخص است ظاهرا فرد روحانی در اعتراض به کشف حجاب خانمی در درمانگاه با موبایلش از وی عکس می‌گیرد که این امر با فریادزنی‌های غیرعادی فرد مکشفه همراه می‌شود.

فارس بدون اشاره به زمینه ها و عوامل اصلی بروز چنین حوادثی، افزود: ماجرای عکس و فیلم گرفتن با موبایل و جیغ و فریاد افراد هنجارشکن، اولین بار در صفحات معصی علی نژاد تبلیغ شد که بعد از آن مخالفین هنجارشکنی نیز اقدام مشابهی را در اعتراض به حرمت شکنی‌ها انجام دادند. این تصاویر به شدت مورد استقبال رسانه‌های ضدانقلاب که تلاش می‌کنند دو قطبی را در جامعه ایرانی برجسته کنند قرار می‌گیرد....حال باید دید فیلم این دوربین مداربسته چگونه، توسط چه شخصی و با چه هدفی در اختیار این شبکه معاند قرار گرفته است و مرجع قضایی نیز این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد؟

البته آنگونه که این خبرگزاری نوشته است، این زن به همراه نوزاد خود در ابتدای فیلم روسری دارد و بدون حجاب نبوده است. 

با این حال،  سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در خصوص فیلم منتشر گفت: این روحانی اگر می‌خواهد امر به معروف کند چرا عکس می‌گیرد؟ حتما باید شرایط مادر را درک کرد، شاید پرخاشگری او مقداری قابل توجیه باشد.

 این مقابله با بی حجابی است یا تخریب وجهه دین و علمای دین؟

آذری جهرمی در واکنش به فیلم منتشر شده از درگیری یک طلبه و یک خانم، در کانال تلگرامی خود نوشت: روحانیت شیعه ملجاء و پناه مردم بوده نه مخبر و عکاس! بیش از هزار سال با مهر و اخلاق ترویج دین خدا میکرده نه با تهدید! این مقابله با بی حجابی است یا تخریب وجهه دین و علمای بزرگوار دین؟ شما که مثلا از اهداف دشمن آگاهید و مکررا به آن استناد و اشاره می‌کنید، چرا هر روز بهانه می‌دهید؟

دادستان عمومی و انقلاب استان قم در توضیحاتی دیگری در خصوص این حادثه، گفت: ملت ایران در طول تاریخ خداپرست بوده و ۱۴۰۰ سال است در سایه فرهنگ اسلام زندگی می‌کند و به شدت پایبند به احکام و ناهنجاری‌های دین اسلام است و حتی غیرمسلمان‌ها هم در ایران در طول تاریخ به فرهنگ اسلامی ملت ایران احترام می‌گذارند و هیچگاه تظاهر به ضدیت با فرهنگ مردم مسلمان نکردند؛ لذا مردم انتظار دارند معدود افرادی که بعضاً فرهنگ اسلامی را مراعات نمی‌کنند از این غفلت خارج شوند.

براساس گزارش روابط عمومی دادگستری استان قم، غریب افزود: در ارتباط با کلیپی که پخش شده به محض اطلاع دادستانی قم دستورات لازم را نسبت به شناسایی اخلالگران در نظم، سایر زوایای قضیه و همچنین شناسایی عناصری که تصویر را به رسانه‌های معاند منتقل کردند، صادر کرده است. ما از آمرین به معروف که شرایط و مراتب آن را مراعات کرده باشند با جدیت حمایت می‌کنیم و در هر صورت به این موضوع قاطعانه، عادلانه و با سرعت رسیدگی می‌کنیم.

واکنش یک حقوقدان به فیلم درگیری یک طلبه با زن جوان در درمانگاه/ نوروزی: مردم را بجان هم نیاندازید

کامبیز نوروزی، حقوقدان نیز در کانال تلگرامی خود نوشت: "فیلم درگیری یک طلبه جوان با زن جوانی که فرزند بیمارش را به بیمارستان برده است، دردناک، سیاه و نگران کننده است. دعوا بر سر عکس یا فیلمی است که گویا آن طلبه از ظاهر مادر جوان گرفته است و زنان جوان دیگری هم به حمایت از مادر جوان می‌پردازد. در این ماجرا مهم نیست کدام طرف مقصر است. چه بسا که در این دعوا و دعوا‌های مشابه تقصیر اصلی گردن هیچ‌یک از دو طرف نیست. مهمتر، چیز دیگری است. تقصیر اصلی بر عهده سیاست‌های دولت، حمایت‌های برخی دستگاه‌های مسئول، قانونگذاری‌های غلط و رفتار‌های غیرقانونی گروه‌های فشاری است که زمینه را برای به جان هم افتادن مردم آماده کرده‌اند. این نوع دعوا‌های کینه ساز در مساله زنان کم نیستند. وظیفه حکومت‌ها ایجاد نظم و صلح و امنیت در جامعه است و از بین بردن زمینه‌های نزاع بین افراد. کاشتن بذر کین و نفرت و نزاع کار حکمرانی عاقلانه نیست."

عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی نیز از نحوه برخورد این روحانی با زن جوان انتقاد کرد.

بحث حجاب و نحوه برخورد با بی حجابی بعد از برگزاری انتخابات، دوباره در فضای کشور برجسته شده و اخیرا نیز یک نماینده مجلس از مجازات و جریمه افراد بی حجاب خبر داده بود که با انتقادهایی مواجه شده است.

امروز روزنامه فرهیختگان نوشته بود: کم کردن سه میلیون جریمه از حساب مردم به خاطر بی حجابی واقعیت دارد و نقض حقوق شهروندی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
66
5
من که شنیدم خاله ی بچه بوده نه مادرش ولی اگرم مادری در فضای عمومی دارن شیر میدن دیگه چرا از فیلم گرفتن باید ناراحت شن. بعدم بحث حجاب بوده نه شیر دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
5
62
انتخابات تموم شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
2
56
خدایا !
پروردگارا ! ما را ... نجات بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
70
9
حجاب فرمان خداست و آفتاب نیوز زیرکانه در نفی آن می کوشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین