کد خبر: ۸۹۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۳
بهمنی خبر داد:

راه اندازی سامانه یکپارچه قرض‌الحسنه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کل بانک مرکزی از را‌ه اندازی سیستم یکپارچه تسهیلات قرض الحسنه در کشور خبر داد و گفت: «زوج‌های جوان می‌توانند برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج از طریق اینترنت اقدام کنند». 

بهمنی درحاشیه همایش بین‌المللی سرمایه گذاری خارجی افزود: «حداکثر این تسهیلات 4 میلیون تومان است که حداکثر در یک هفته پس از ثبت نام پرداخت می‌شود».

وی همچنین با اشاره به تدوین دستورالعمل قانون پولی و بانکی کشور افزود: «این قانون از سال 51 تاکنون تغییر نکرده بود که تیمی ده نفره پس از سه سال تلاش آن را آماده ارائه به دولت و مجلس کرده‌اند».

بهمنی همچنین افزود: «قانون عملیات بانکی بدون ربا نیز که 27 سال بدون تغییر مانده بود، تغییراساسی یافته و با قانون پولی و بانکی و قانون نظارت بر سیستم بانکی آماده ارائه به دولت و مجلس است».

وی درباره حضور بانک‌های خارجی در کشور گفت: «هفته گذشته 7 درخواست برای ایجاد شعبه بانک خارجی در کشور داشته‌ایم که دو مورد آن در مرحله نهایی است».

وی همچنین در خصوص تامین مالی طرح‌های نفتی گفت: «اگر این طرح‌ها مربوط به بخش خصوصی باشد اجازه تامین منابع آن را از صندوق ذخیره ارزی داریم و اگر دولتی باشد حتما از مجلس مجوز لازم را دریافت می‌کنیم».

وی همچنین با اشاره به عرضه سهام بانک صادرات در بورس گفت: «بانک‌های ما چشم انداز و توان بالقوه بالایی دارند که با اصلاح ساختار می‌توانند سود قابل توجهی داشته باشند».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین