کد خبر: ۸۹۹۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷

هواشناسی چهارمحال و بختیاری؛ موج بارشی در راه است

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود یک موج بارشی در استان از اواسط روز جمعه سوم فروردین گفت: هرچند بارش‌های این موج در زمان حاضر خیلی زیاد نیست، اما با توجه به حضور گردشگران، مسافران و طبیعت گردان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و برای اطلاع رسانی بیشتر نخستین هشدار سطح زرد سال‌جاری در استان صادر شد.
هواشناسی چهارمحال و بختیاری؛  موج بارشی در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

معصومه نوروزی گفت: پیامد عبور این موج بارشی افزایش ابر در برخی ساعت‌ها، وزش باد به نسبت شدید، بارش‌های رگباری توام با رعد و برق در برخی از مناطق استان به خصوص برای کوهرنگ، اردل و فلارد پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین روز شنبه و همزمان با آیین شنبه گردی (چهار فروردین) در بعضی ساعت‌ها گاهی وزش باد، رشد ابر و احتمال رگبار‌های خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست.  اما از اواسط روز یکشنبه پنجم فروردین تا روز سه‌شنبه سامانه بارشی در استان فعال می‌شود که به تناوب رگبار، رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، رگبار برف در ارتفاعات را موجب می‌شود.

وی یادآور شد: اوج و تداوم فعالیت این موج و سامانه بارشی برای روز دوشنبه در مناطق کوهرنگ، بخش‌هایی از اردل و لردگان پیش‌بینی شده است. نقشه‌های هواشناسی برای فردا صبح کاهش نسبی دما را نشان می‌دهد.

نوروزی اضافه کرد: امروز کوهرنگ با دمای کمینه صفر درجه سانتی گراد سردترین ایستگاه استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

شدار سطح زرد هواشناسی به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت وجود دارد.

در هشدار سطح نارنجی که به معنای اقدام ضروری است احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام گیرد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین