آفتابنیوز : آفتاب: یک نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، افتتاح راه آهن شیراز-اصفهان را بازی کردن با جان مردم خواند.
به گزارش خبرنگار آفتاب از شیراز، مهندس احمدرضا دستیغب، نماینده مردم شیراز با اشاره به غیر استاندار بودن راه آهن شیراز – اصفهان گفت: «من به دنبال سوگندی که در مجلس و در راستای تعهدی که به ملت داشتم وظیفه خود میدانم به مردم هشدار دهم تا از این قطار استفاده نکرده و از مسوولین نیز میخواهم به خاطر مسایل انتخاباتی و سیاسی جان مردم را بازیچه خود قرار ندهند».
دستغیب تاکید کرد: «تاکنون مکاتبات بسیاری را در این راستا انجام دادهام. در صورتی که جواب مطلوب را از مسوولین دریافت نکنم در راستای وظیفه خود حتی تا استیضاح وزیر راه پیش خواهم رفت».
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس اظهار کرد: «برای احداث تخصصی راه آهن باید چندین مرحله را پشت سر گذاشت. مراحلی که کوبیدن خاک 98 درصد، بالاست و تراوس و در نهایت ریل گذاری را شامل میشود. این در صورتی است که در زمان احداث راه آهن اصفهان – شیراز علاوه بر اینکه در برخی از مسیرها حتی کوبیدن خاک به زیر 98 درصد میرسد. مرحله بالاست نیز در برخی از مسیرها انجام نشده و شاهد هستیم که قطعات بتنی مستقیماً بر روی خاک کوبیده قرارگرفته است».
او گفت:« این راه آهن به هیچ عنوان مطابق با استانداردهای موجود نبوده به همین دلیل نمیتواند بیش از 50 کیلومتر سرعت داشته باشد. به عبارتی علت تاکیدهای بسیار مسوولین در جهت در نظر گرفتن سرعت زیر 50 کیلومتر به عنوان سرعت مجاز این قطار خود گواه همین امر است» .
دستغیب ادامه داد: «راه آهن اصفهان – شیراز در بخشهایی فاقد سیستم کنترل خطوط بوده که این امر مشکلات بسیار زیادی را در آینده به وجود خواهد آورد».
او با اشاره به اینکه مسوولین بارها گفتهاند که حلاوت و شیرینی این پروژه را با دیدگاههای سیاسی نباید تلخ کرد، تاکید کرد: «اگر این راه آهن استاندارد است پس چرا زمان فروش بلیتهای این قطار را به 4 ماه دیگر موکول کردند. آیا این امر به این دلیل نیست که در این زمان میخواهند به دوباره کاری این پروژه بپردازند»؟
نماینده شیراز در مجلس گفت: «در هیچ کجای دنیا تاکنون سابقه نداشته است که اولین سفر یک قطار به حمل مسافر اختصاص یابد، در صورتی که باید تا ماهها از قطار تازه احداث شده در جهت حمل بار استفاده شود تا تمامی ابعاد و شاخصههای ایمنی مورد ارزیابی قرار گیرد. اما امروز شاهد هستیم که این روند در کشور ما به گونهای دیگر است» .
در همین حال احمد خرم، وزیر راه دولت خاتمی نیز با انتقاد از عملکرد دولت نهم در افتتاح زودهنگام راه آهن شیراز – اصفهان گفت: «یکی از مباحث و مشکلاتی که دولت نهم به آن مبتلاست افتتاح زودهنگام پروژههای نیمه تمام است. معنی ندارد یک باند فلان بزرگراه افتتاح شود و 2 باند دیگر بعداً افتتاح شود. این نوع افتتاحیه وصله پینهای مینامند که باعث میشود عظمت کار شکسته شود و یک اثر ماندگار به یک پروژه بیاعتماد در نظر مردم و متخصصین تبدیل شود».
خرم: دولت نهم نتوانسته یک اتوبان جدید عملیاتی کند [+]
گزارش تأسفآور وزیر خاتمی از دروغهای آماری دولت نهم [+]
وزیر راه: خرم، دو، سه ماهی است زنده شده/ دانشجویان خارجی مثل گاو و گوسفندند [+]خرم اظهار کرد: «دولت نهم به دلیل اینکه در عرصه کارهای مهم و تاثیرگذار در مقابل مردم کم آورده و دچار مشکل شده، اقدام به افتتاح پروزههای نیمه تمام میکند که در واقع پروژهها را تکه تکه کرده است و هر پروژه را 3 بار افتتاح میکند. نمونه روشنی هم برای آن داریم. مثلا پل ارومیه که عبور موقت آن انجام شده و هنوز 3 سال دیگر کار و تلاش برای بهرهبرداری اصلی نیاز دارد. هر چند این پل باید دو سال قبل با توجه به پول هنگفت در اختیار دولت نهم به پایان میرسید. نمونه دیگر آزادراه تهران پردیس است که هفته قبل افتتاح و روز بعد مسدود شد. در واقع در دو کیلومتر اول این آزادراه اصلاً کار نشده است».
[+]او افزود: «دولت پروژه های دیگر را متوقف کرده تا پروژه راه آهن شیراز اصفهان را ناقص افتتاح کنند. این پروژه در سال 81 آغاز شد و از دو سمت شیراز اصفهان به شدت ادامه داشت. عملیات خاکی آن تمام شده و برای اجرای مابقی پروژه در حال انعقاد قرارداد با کشور چین بودیم تا ظرف 5/3 سال با 570 میلیون دلار کار تمام شود. اما امروزه پروژه ذکر شده 800 میلیون دلار هزینه دارد و هنوز تمام نشده و تا مراحل اتمام پیش بینی میشود اعتباری بیش از هزار میلیارد تومان را صرف کند».
وزیر راه دولت خاتمی گفت: «با اطمینان میگویم هنوز یک کیلومتر ریل برای این پروژه خریداری نشده بلکه ریلهای دیگر پروژهها را از استانهای دیگر به شیراز آوردند. مثل درود به همدان و کرمانشاه و حتی دریاچه ارومیه. در واقع پروژههای دیگر را ناقص و متوقف کردند تا کار نمایشی انجام دهند. هر چند ریل گذاری در حال انجام، فنی، مهندسی و استاندارد نیست. این در شرایطی است که بیش از 5 کیلومتر آن دارای نقشههای یک ماهه است و هنوز خیلی از ایستگاههای آن ساخته نشده است».
خرم تاکید کرد: «هر چند این قطار 14 خرداد به تهران میآید و بازمیگردد اما 2 روز بعد تعطیل میشود و هیچ مسافری از شیراز به تهران نخواهد آمد چرا که بهره برداری نمایشی است و با این سرعت پایین نمیتوان رضایت مردم را جلب کرد».
عیبی نداره بابا، قطار که از روش رد میشه بزار با سرعت 10 کیلومتر در ساعت باشه.
این حرفا رو ولش کن احمدی نژاد و بچسب.
درود بر احمدی نژاد مردمی نژاد کردان نژاد ...
در ضمن یک یا حسین تا میرحسین
یه رای گیری ساده در ب....... میبد اینو به طور واضح نشون داده میتونید ببینید
http://www..........onews.blogfa.com/