کد خبر: ۹۰۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۱

مسابقه حامیان دولت برای حمله به مذاکرات سعدآباد و شاهکار خانم نماینده!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که از حدود ده روز قبل با حمله بی‌سابقه محمود احمدی‌نژاد به مذاکرات هسته‌ای ایران و سه کشور اروپایی در دولت خاتمی و «ننگین» خواندن بیانیه سعدآباد پروژه تبلیغاتی جدیدی کلید خورده است؛ شواهد موجود از رقابت نفس‌گیر حامیان دولت در دشنام‌گویی به این مذاکرات حکایت می‌کند. 

مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست آن بر عهده حسن روحانی مسئول اسبق پرونده هسته‌ای و دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی است، طی ده روز گذشته با صدور دو بیانیه مستند به حملات آقای احمدی‌نژاد علیه مذاکرات سعدآباد پاسخ گفته است. این دو بیانیه در حالی است که حسن روحانی، محمود احمدی‌نژاد را به مناظره فراخوانده و سید محمد خاتمی نیز با ورود به این عرصه، حملات رئیس دولت را تقبیح کرده است. با این حال، حملات روز گذشته احمدی‌نژاد به این مذاکرات (که هشتمین حمله وی در ده روز گذشته محسوب می‌شد) و مطالب تند سایت‌های حامی دولت نشان می‌دهد که جناح مزبور ظاهراً تصمیم گرفته این پروژه تبلیغاتی را تا شب انتخابات ادامه دهد.

در شرایطی که منوچهر متکی روز گذشته از تنظیم بیانیه‌ای در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در حمایت از حملات احمدی‌نژاد خبر داد؛ شواهد موجود حاکی از رقابت نفس‌گیر حامیان دولت برای ثبت رکوردهای بزرگتر در حمله به مذاکرات سعدآباد است! تا آن جا که سخنوران اردوگاه انتخاباتی احمدی‌نژاد هر روز ادعاهای عجیب و غریب‌تری را درباره مذاکرات سعدآباد مطرح می‌کنند و ظاهراً می‌کوشند با زدن روی دست یکدیگر، افتخارات بیشتری را نصیب خود نمایند!

چند روز پس از آن که محمود احمدی‌نژاد برای اولین بار مذاکرات سعدآباد را «ننگین» خواند؛ حسن عباسی تئوریسین جناح تندرو در مصاحبه‌ای با روزنامه مهرداد بذرپاش از قول «جک استراو» وزیر خارجه اسبق بریتانیا ادعا کرد که مذاکره‌کنندگان ایرانی در جریان گفتگوهای سعدآباد به طرف اروپایی قول داده بودند فعالیت‌های هسته‌ای را برای ده سال تعلیق کنند. پس از این ادعا که توسط کارشناسان تکذیب شد، نوبت به یک سایت حامی دولت رسید تا روی دست عباسی بزند و ادعا کند که مذاکرات سعدآباد به مراتب بدتر از توافقنامه ترکمانچای! بوده است. این ادعا در حالی صورت گرفت که در مذاکرات سعدآباد اساساً هیچ توافقنامه‌ای امضا نشده بود و تمام ماحصل این مذاکرات، بیانیه‌ای یک صفحه‌ای بود که همان روز برای اطلاع تمام دنیا منتشر شد.

در میانه این بازی؛ نوبت به زهره الهيان نماینده حامی دولت رسید تا روی دست تمام همقطاران خود بزند و ادعایی را مطرح کند که هم دوستان و هم منتقدانش را انگشت به دهان بگذارد. ادعای خنده‌داری که می‌توان آن را حداقل تا امروز به عنوان شاهکار حمله به مذاکرات سعدآباد دانست و زهره الهیان را نیز برنده بلامنازع مسابقه حامیان دولت برای حمله به مذاکرات هسته‌ای دولت خاتمی نامید.

وی در اظهارات خنده‌دار خود با تکرار ادعای قبلی حسن عباسی (نعلیق ده ساله) گفت: «وزير امورخارجه انگليس در همان جلسه‌اي كه قرارداد سعدآباد منعقد شد آنقدر موقعيت تيم وقت ايران را خوار مي‌ديد كه پاي خود را با كفش روي ميز مذاكره گذاشته بود»!!

عین اظهارات زهره الهیان که عصر دوشنبه در جمع زنان حامی احمدی‌نژاد مطرح شد، چنین است: «در زمان دولت خاتمي قرارداد سعد‌آباد ايران را متعهد كرد كه 10 سال غني‌سازي اورانيوم را متوقف كند البته گفتن اين نكته هم جالب است كه جك استراو وزير امورخارجه انگليس در همان جلسه‌اي كه قرارداد منعقد شد آنقدر موقعيت تيم وقت ايران را خوار مي‌ديد كه پاي خود را با كفش روي ميز مذاكره گذاشته بود. از اين رو جوانان ايران جلوي كاخ سعدآباد دراز كشيدند و گفتند اگر تن به اين قرارداد بدهيد بايد ماشين‌هاي خارجيان از روي ما عبور كنند...».

به نظر می‌رسد که ظرف روزهای آینده باید منتظر شاهکارهای جدید حامیان دولت در حمله به مذاکرات سعدآباد باشیم. پس از شاهکار زهره الهیان و این ادعا که جک استراو برای تحقیر تیم ایرانی پایش را روی میز گذاشته بود؛ به نظر می‌رسد که مسابقه هواداران رئیس‌جمهور برای حمله به مذاکرات سعدآباد آهنگ تندتری خواهد گرفت. در این صورت باید منتظر روزی باشیم که یکی از حامیان دولت ادعا کند وزیر خارجه انگلستان در جریان مذاکرات سعدآباد با مشت بر دماغ یکی از دیپلمات‌های ایرانی کوبیده است! احتمالاً پس از آن نیز نوبت به یکی دیگر از سایت‌های حامی دولت خواهد رسید تا ماجرای تازه‌ای را «افشا» کند و این بار مدعی شود که وزیر خارجه فرانسه در جریان مذاکرات سعدآباد برای تحقیر جمهوری اسلامی، یکی از دیپلمات‌های ایرانی را وادار کرده که کفش او را واکس بزند...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
در زمان بختیار معدوم نیز تعدادی از زنان و مردان شعار میدادند بختیار سنگرت نگه دار و اشک میریختند و.....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین