کد خبر: ۹۰۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۲:۵۰
در رخدادی بی‌سابقه اعلام شد:

دعوت واشنگتن از تهران برای شرکت در جشن‌های روز استقلال آمریکا!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام داشت، سفارت‌خانه‌های این کشور اجازه دارند مقامات ایرانی را به جشن‌های روز استقلال آمریکا در چهارم جولای، دعوت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، چنین امری در 30 سال گذشته بی سابقه بوده است و این امر، نشان دهنده آن است که واشنگتن تلاش دارد دست‌های خود را به سوی تهران دراز کند.

وزارت امور خارجه، همچنین اضافه کرده است هر نوع ملاقاتی از این دست در سفارت‌خانه‌ها به مناسبت روز استقلال آمریکا، محدود به گفت و گوهایی کوتاه خواهد بود.

این در حالی است که بنا بر اظهارات وزارت امور خارجه، ممنوعیت گفت و گوهای اساسی دپیلمات‌های این کشور و مقامات ایرانی بدون اجازه قبلی، همچنان پا بر جاست.

«رابرت وود»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در همین رابطه به خبرنگاران گفت: «سیاست ما در این زمینه آن است که دستان خود را به سوی ایران دراز کنیم و با این کشور تعامل برقرار کنیم. تصمیم اخیر ما، تنها یکی از روش‌های برقراری تعامل است».

گفتنی است رییس‌جمهور آمریکا، «باراک اوباما»، از  زمان در دست گرفتن قدرت در کاخ سفید، تمایل خود را برای تعامل با ایران ابراز داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین