کد خبر: ۹۰۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۱:۴۶

نامه جمعی از کارکنان مرکز تحقیقات کشاورزی کرمانشاه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی انتشار گزارش «در مراکز تحقیقاتی وزارت کشاورزی چه می‌گذرد»؟ در خصوص یکی از مدارک منتشر شده در این گزارش، توضیحات بیشتری توسط کارکنان موسسه تحقیقات کشاورزی کرمانشاه به دفتر آفتاب ارسال شده است. 


متن کامل توضیح ارسال شده در پی می‌آید:

«سر دبیر محترم روزنامه آفتاب
روابط عمومی روزنامه آفتاب
با سلام
 

ضمن تشکر از آن سایت خبری محترم که جوابیه تعدادی از اعضای هیات علمی این بخش را منتشر فرموده اید(در مورخه 11/3/88).خواهشمند است دستور فرمائید مطلب آخر این صفحه را منتشر فرمائید (که به عنوان سر دبیر ارسال شده است). 

در خصوص درج گزارش خبر مورد در مراکز تحقیقاتی کشاورزی چه می گذرد به استحضار می‌رساند: 

1- نامه درج در سایت آن روزنامه محترم در مورخه 9 خرداد 1388 با عرض پوزش از خوانندگان محترم وجاهت قانونی نداشته و از سوی این اداره نبوده و مقرر بوده است که در صورت امکان و اتفاق نظر و بررسی تمامی جوانب امر و پس از تعیین تکلیف از مقام‌های بالاتر و در صورت صلاحدید و کسب اجازه یک نامه دسته جمعی به منظور دفاع از دستاوردهای موسسه در جهت خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت خدمتگزار و با ابراز تمایل از طرف بخش‌های تحقیقات خاک و آب تمام مراکز تحقیقاتی باشد نه یک مرکز خاص و تحت عنوان آرم مراکز دولتی و تاییدیه هیچکدام از روسای مراکز تحقیقاتی نباشد و صرفاٌ یک نظر شخصی باشد و آنهم در یک نیم صفحه، نه 3 صفحه و خوشبختانه هیچوقت این نامه سه صفحه‌ای و آن نامه بنا به اهمیت موضوع عملی نشد، نخواهد گردید و به بوته فراموشی سپرده شده است و به این نتیجه رسیدیم خود موسسه با توان علمی که دارد از خود در صورت صلاحدید ودر چارچوب قوانین سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی دفاع نماید.
 
2- خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به تکذیبه آن در اولین فرصت و شماره آن روز نامه اقدام فرمائید.
 
3-.متاسفانه معلوم نیست کی یا چه شخصی و با چه منظوری این کار را انجام داده است و درج نام این بخش و بدون هماهنگی با مرکز تحقیقات کرمانشاه و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خلاف قانون و از درجه اعتبار ساقط و پی‌گیری قانونی دارد. خواهشمند است آدرس، تاریخ و شماره ارسال نامه مذکور در صورت امکان ارسال فرمائید. 

4- چون می‌توان از این نامه کپی و نام سایر استانها درج و به سایت‌های خبری فرستاد همچنان که در مورد این اداره به صورت جعلی صورت گرفته است، بنابر این شایسته است قبل از هرگونه درج خبری حتماٌ آدرس، شماره ایمیل و حداقل نام فرد مورد نظر را یادداشت کرد که در مواقع خلاف واقع پی‌گیری نمود چون بسیاری از نامه‌ها می‌توان نوشت ولی بایستی مصالح وزارت متبوع را در نظر گرفته و نسبت به ادای حق بدون هیچ‌گونه تنشی و با منطق واستدلال دست یافت. 

5- تاکنون حتی یک نامه مدون شده برای مراجع ذیصلاح، نمایندگان، رئیس موسسه، رئیس سازمان تحقیقات و سایت خبری آن روزنامه و.. از سوی این اداره ارسال نشده است که خواهشمند است نسبت به تکذیب نامه مذکور جهت اعاده حیثیت همکاران اینجانب اقدام نمائید. در غیر اینصورت از طریق مراجع قضائی و انجمن صنفی مطبوعات و دیگر ارگانهای درون سازمانی پی‌گیری می‌شود.
 
6- خیلی از افراد شاید دوست داشته باشد نامه ابتدا بنویسند و در چارچوب علمی از اداره متبوع شان دفاع نمایند ولی پس از لحظاتی یا چند روزی پی ببرند که این نامه بایستی ویراستاری شود موضوعاتی که احساسی حذف شود و بر پایه عقل ومنطق با آن برخورد و سپس ارسال و یا حتی ارسال نشود. حال یک نفر مجهول الهویه این نامه خام و نپخته فاقد شماره و تاریخ را از ایمیل یک همکار به نحوی کپی و در اختیار یک سایت خبری قرار می‌دهد. آیا آن سایت نبایستی از نویسنده یا نویسندگان آن کسب تکلیف و اجازه نشر و یا حداقل دست خطی و به صورت مکتوب از آن فرد یا افراد داشته باشد. 

7- همچنین این مسئله به نظر اینجانب درون سازمانی است و این شیر پاک نخورده نبایستی این مسئله به سایت خبری و ...... ارجاع می‌داد وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
 
8- متاسفانه از صبح روز یکشنبه 10/3/88 که از جریان مطلع شدم بیشتر از 150 بار با شورای سردبیری، روابط عمومی، سرویس خبر و.. تماس گرفته و تا اینکه یک بار به صورت دورنگار موفق به اعتراض به خبر منتشره شده و درخواست تکذیب آن اقدام گردید و چندین نوبت نسبت به ارسال اعتراضیه خود به آدرس تماس با ما در روزنامه مذکور به شورای سر دبیری، روابط عمومی و سرویس خبر و..مبادرت شده است.

لذا خواهشمند است در چند نوبت به درج تکذیبیه این خبر فوق الاشاره اقدام گردد».

جمعی از اعضای هیات علمی بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کرمانشاه

توضیح دوباره آفتاب: آفتاب برای انتشار اخبار، گزارش‌ها، مدارک و نامه‌هایی که بیانگر حقایق است التزام یا الزامی به کسب اجازه از دولت یا سازمانها مربوطه ندارد. در غیر این‌صورت دولت هرگز راضی به افشای حقایق در خصوص مشکلات بخش کشاورزی، تورم، بیکاری، تبعیض، گرانی‌ها و ...نمی‌شد.

علی‌رغم انتشار توضیحات کارکنان بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کرمانشاه در تاریخ 11 خرداد 88، انتشار توضیحات مجدد این عزیزان صرفاً به‌منظور اثبات حسن نیت و رفع نگرانی‌های آنها بوده و به معنای عدول از کلیات گزارش مورخ 9 خردادماه درباره وضعیت مراکز تحقیقاتی وزارت کشاورزی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین