کد خبر: ۹۰۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۹

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت ایام‌ا...چهاردهم و پانزدهم خرداد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت ایام‌ا... چهاردهم و پانزدهم خرداد اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن این بیانیه بدین شرح است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم 

چهل و ششمین سالروز قیام خونین پانزده خرداد، آغاز شکل‌گیری نهضت الهی اسلامی مردم ایران و بیستمین سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب شکوهمند اسلامی، قائد عظیم‌الشأن و کبیر ملت ایران، پیشوای محرومان و مستضعفان و در هم شکننده بت‌های جهل و کفر و عصیان حضرت آیت‌ا....العظمی امام خمینی «قدس‌الله‌روحه‌الشریف» از راه رسیده است.

این دو واقعه عظیم و سرنوشت‌ساز در روند حرکت ملت ایران و ملتهای آزاده جهان به واقع مایه کنکاش، پژوهش و تحقیق و همچنین تذکری برای درس‌گیری عبرت‌گیرندگان و رهروان حقیقت و روشن‌بینی است.

از آغازین روزهای نضج‌گیری نهضت در خرداد سال 42 به رهبری حضرت امام خمینی(ره) آنچه از همه بیشتر در سیر تکاملی انقلاب اسلامی مورد توجه رهبران، پدیدآورندگان و همچنین دل‌سوزان این انقلاب بوده، تکیه بر دو عنصر کلیدی و مهم اسلامیت و توجه به اقشار گوناگون مردم بوده است.

چنانچه پایه‌گذاری انقلاب اسلامی ایران بر محوریت محو ظلم از سراسر جهان، مبارزه همه‌جانبه با کفر و عصیان و تبعیض و فساد در اقصی نقاط عالم، لزوم پیشرفت‌ها بر اساس الگوهای بومی و میهنی و نفی وابستگی به اجانب و زورمداران بین‌المللی و فراهم‌آوری مقدمات ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی «عجل‌ا... فرجه الشریف» از دیگر اصول مورد ملاحظه و رعایت جدی ایشان از 15 خرداد 42 به بعد بود.

این اصول، اصولی جاودانه و همیشگی برای انقلاب اسلامی ایران است و پی‌گیری و ادامه‌یابی آن نیز وظیفه آحاد ملت، مسئولان و نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی به شمار می‌رود.

از سوی دیگر در حالی سالگرد رحلت امام عظیم‌الشان را گرامی خواهیم داشت که امتحان مهم دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را پیش‌رو داریم. لازم است کاندیداهای ریاست جمهوری و مردم شریف ایران رهنمودهای امام راحل را همواره سر لوحه حضور در این آزمون بزرگ سیاسی اجتماعی قرار دهند که فرمودند: "وصیت من به همه مردم این است که در تمام انتخابات در صحنه باشند و انتخابات حق مردم است".

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت و تسلیت این ایام گرانقدر و ارزشمند و طلب علو درجات برای شهدای پانزدهم خرداد و قافله سالار آنان حضرت امام خمینی(ره) بر لزوم تأسی به رهنمودها و مسیر تابناک آن زعیم عالیقدر جهان اسلام تاکید می‌نماید».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین