کد خبر: ۹۰۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۲

قطبی: تیم‌ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی صعود می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در گفتگویی تفصیلی از روند رو به رشد این تیم خبر داد و عنوان کرد صعود به رقابت‌های جام جهانی 2010 با سوالی نظیر «چطور» معنا پیدا می‌کند و نه «اما و اگر». 

تیم ملی فوتبال ایران روز شنبه در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 با کره شمالی روبرو می‌شود. این تیم در گروه B رقابت‌ها با شش امتیاز و پنج امتیاز کمتر نسبت به کره جنوبی، صدرنشین گروه، در رده چهارم قرار دارد.

قطبی نظرات خود را در خصوص فوتبال ایران و رقابت‌های مقدماتی جام جهانی بیان کرده است: «وقتی من دو سال قبل هدایت تیم فوتبال پرسپولیس را بر عهده گرفتم، در نخستین نشست خبری خود گفتم که این تیم را قهرمان لیگ ایران می‌کنم. وقتی مربی تیم ملی ایران شدم هم عنوان کردم این تیم را به رقابت‌های جام جهانی هدایت می‌کنم».

وی افزود: «تیم ایران از هر روزنه‌ای استفاده می‌کند تا بیش از پیش به کیفیت خود بیفزاید. ما بازیکنان مستعد بسیاری در تیممان داریم. تیم ما توانایی این را دارد که مقابل هر تیمی در آسیا بازی کند و برنده از زمین خارج شود».

این مربی 45 ساله در ادامه اظهار داشت: «کلید موفقیت در رقابت‌های بین‌المللی این است که یک جنبش آنی و موثر در تیممان ایجاد کنیم. داشتن تیمی با قدرت ذهنی قوی‌تر و اعتماد به نفس بیشتر قطعا بخت تیم ما را برای صعود افزایش خواهد داد. شغل من ایجاب می‌کند که بازیکنان را در این راه سازماندهی کنم آنگونه که بهترین نتیجه را با بهترین‌ها کسب کنم».

قطبی تصریح کرد: «یکی از خوشبختی‌های من این است که با بعضی از بزرگ‌ترین مربیان جهان کار کرده‌ام و دانش مربیگری بسیاری را از آنها آموخته‌ام. مربیگری یک شغل است که شما را درگیر طرح‌ها و مدیریت در بیش از یک میدان می‌کند. هدایت یک تیم به موفقیت فقط تمرین و بازی نیست بلکه باید اطلاعات پزشکی و آمادگی لجستیک داشته باشید. ساختن یک فضای هارمونیک که هرکسی را به سوی یک هدف واحد سوق دهد، از جمله مواردی است که در امر مربیگری باید نسبت به آن اطلاع داشت».

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص تیم ملی کره شمالی گفت: «آنها نشان دادند می‌توانند حریف دشواری باشند تا آنجا که چند تیم را شکست داده‌اند. اما ما بازیکنان باکیفیت تری نسبت به آنها داریم. می‌توانیم شکست آنها در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان را تکرار کنیم».

قطبی در پایان گفت: «برای کره جنوبی بهتر است زمانی با آنها رویارو شویم که صعودمان مسجل شده باشد. مهم نیست که حریفان چطور بازی می‌کند آنچه اهمیت دارد این است که ما چگونه با آنها مواجه می‌شویم. چنانچه بتوانیم خوب بازی کنیم بی‌تردید به هدف اصلی خود خواهیم رسید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین