کد خبر: ۹۰۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۱

آيت‌الله مکارم: فضای انتخاباتی جامعه ناسالم است

رياست جمهوری، آش دهن سوزی نيست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی از مراجع عظام تقليد امروز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در باره گسترش بدبينی در آستانه انتخاب هشدار داد و فضای انتخاباتی موجود در جامعه را ناسالم توصيف کرد. 

وی گفت: «برای برنده شدن در انتخابات حق نداريم از هر وسيله‌ای استفاده کنيم. فضا، ناسالم شده و بايد مراقب باشيم که برای رسيدن به هدف، وسيله را توجيه نکنيم».

وی افزود: «رياست جمهوری، آش دهن سوزی نيست، يک مسئوليت دنيايی و يک مسئوليتی الهی در آخرت دارد و کسی که رئيس جمهور می‌شود يک لحظه آسايش و آرامش ندارد و اگر برای خدا هم نباشد، واقعا خطاست».

آيت‌الله مكارم شيرازی اظهار داشت: «نبايد برای پيروزی در انتخابات به يکديگر دروغ و افترا وتهمت ببنديم و فضا نبايد طوری باشد که مردم بدبين شوند چرا که هدف اصلی بايد نظام اسلام، قرآن و حکومت اسلامی باشد».

وی اضافه کرد: «نبايد برای رسيدن به هدف، مردم را دلسرد و دچار سوء ظن کنيم، رنگ انتخابات ما بايد با انتخاباتی که در آمريکا ويا انگلستان و يا فرانسه برگزار می‌شود، تفاوت داشته باشد».

وی گفت: «در کشورهای غربی برای بدست آوردن آرا هر کاری می‌کنند و حتی به گروه‌های منحرف امتياز می‌دهند اما ما نمی‌توانيم اين اعمال را انجام دهيم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین