کد خبر: ۹۰۱۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۲

تایید سقوط هواپیمای فرانسوی از سوی وزیر دفاع برزیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که جستجو برای یافتن اجساد سرنشینان هواپیمای ناپدید شده فرانسه ادامه دارد،گروه تحقیق فرانسوی با آزمایش قطعات یافته شده، سقوط این هواپیما را تایید کرد. 

«نلسون جابیم» وزیر دفاع برزیل با اشاره به تحقیقات انجام شده روی قطعات یافته شده درسواحل جزیره‌ای در برزیل درسخنانی درجمع خانواده‌های قربانیان حادثه،این قطعات را مربوط به قطعات هواپیمای گم شده فرانسوی اعلام کرد.

نیروی هوایی برزیل از جستجوی ده هزار کیلومتر مربع از مسیر هوایی هواپیمای ناپدید شده در اقیانوس اطلس خبر و از ادامه تحقیقات گزارش داد. این درحالی است که دو کشتی هلندی و یک ناو برزیلی دیگر هم عازم سواحل برزیل شده‌اند.

محققین همچنان به تلاش برای یافتن هرگونه دستگاه ضبط صدا و همچنین جعبه سیاه هواپیما برای یافتن راز سقوط هواپیما پیش از هرگونه علامت هشداری هستند.

کارشناسان،علت احتمالی سقوط هواپیمای گم شده فرانسه را یک اتفاق ناگهانی و سریع اعلام کرده‌اند به طوری که خلبانها هیچ فرصتی برای ارسال پیام اضطراری نیافته‌اند.

امروز بعد از ظهر مراسمی به یاد قربانیان هواپیمای گم شده در کلیسای نوتردام پاریس با شرکت دوستان و خانواده‌های قربانیان برگزار می‌شود.

گروه تحقیق برزیل از یافتن قطعاتی از هواپیمای گم شده فرانسوی در 650 کیلومتری شمال شرق سواحل این کشور در اقیانوس اطلس خبر داده بود. از زمان ناپدید شدن هواپیمای مزبور، هلی‌کوپترها، هواپیماها و کشتی‌های گشت در حال جستجوی هواپیمای گم شده در آبهای اقیانوس اطلس هستند.

هواپیمای ناپدید شده حامل 228 مسافر از جمله دو آمریکایی و مسافرانی از 30 کشور جهان، روز یکشنبه در راه خود از «ریودوژانیرو» به سمت پاریس از صفحه رادار گم شد و تاکنون اثری از آن یا مسافران آن یافت نشده است.

این درحالی است که یک گروه تحقیق برزیلی درحال بررسی ساحل شمال شرقی برزیل در هزار و پانصد کیلومتری ریودوژانیرو هستند و گروه تحقیق فرانسوی درسواحل آفریقا آن را جستجو می‌کنند. بیشتر مسافران هواپیمای گم شده برزیلی،فرانسوی و آلمانی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین