کد خبر: ۹۰۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۲

امیر محبیان: موسوی در مناظره با احمدی‌نژاد متانت را به نمایش گذاشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امیر محبیان با اشاره به مناظره محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی، مقوله نفی گذشته را که توسط یکی از شرکت‌کنندگان در این مناظره در دستورکار قرار گرفته بود، امری مطرود و مردود دانست.

امیر محبیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب با تاکید براینکه براساس چارچوب های اخلاقی درمناظره نباید ازافرادی سخن به میان بیاید درآن لحظه قادر به دفاع از خود نیستند ادامه داد: «درتعاریف اولیه یک مناظره، چارچوب هایی درنظر گرفته می‌شود مانند پرهیز از سخن گفتن درباره افرادی که مردم آنان را می‌شناسند اما در آن جلسه حضور ندارند اما به هرحال گاهی هم بحث داغ می‌شود و افراد مطالبی را مطرح می‌کنند».
 
وی افزود: «تاکید مقام معظم رهبری در سخنرانی روزگذشته شان نیز برهمین اساس بود که کاندیداها باید کلیه اقدامات خود رابر اساس چارچوب های قانونی صورت دهند».
 
محبیان در ارزیابی خود ازمناظره آقایان احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی ضمن بیان این اعتقاد که "به نظر نمی‌رسد با مناظره این دو کاندیدا تغییری در هواداران هریک نسبت به دیگری ا ایجاد شده باشد" تصریح کرد: «مناظره میان آقایان احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی تنها هواداران خود را مصمم‌تر و مستحکم‌تر کردند در عین حال آقای احمدی‌نژاد می‌خواست چهره مستحکمی از خود نشان دهد و آقای مهندس موسوی نیز چهره متینی را نمایش گذاشت و تنها نقطه ضعف آن تمرکز بر افرادی بود که درآن جلسه حضور نداشته و قادر به دفاع از خود نبودند». 

این عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت همچنین درباره منشاء ایرادات تند علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز این عقیده که برخی پرسش‌ها به غلط یا درست در سطح جامعه بی‌پاسخ مانده است تاکید کرد: «به نظر من تا زمانی که این پرسش‌ها پاسخ داده نشود و به صورت محل اعتراض باقی بماند متاسفانه برخی از کاندیداها تلاش می‌کنند آنها را مستمسک قرار داده و برای کسب رای استفاده کنند».

محبیان در عین حال نفی گذشته ی نظام را امری مردود و مطرود دانست و خاطر نشان کرد: «درست است که تایید مطلق گذشته یک نظام کار درست و مفیدی نیست و باید با نقد و بررسی نقاط ضعف را جبران و نقاط قوت را تقویت کرد اما مقوله نقد با نفی بسیار فاصله دارد و اساساً نفی گذشته امری پسندیده نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین