کد خبر: ۹۰۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۶

انگلستان ادعای احمدی‌نژاد درباره عذرخواهی بلر از ایران را رد کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا گفت که در جریان بازداشت ملوانان بریتانیایی و سپس آزاد کردن آنها توسط ایران که در سال 2007 رخ داد، هیچ عذرخواهی از سوی دولت بریتانیا صورت نگرفت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا به بخش فارسی بی بی سی گفت: «در پی این ماجرا (بازداشت ملوانان) مکاتباتی میان سفارت بریتانیا در تهران و مقامهای ایران رد و بدل شد. به هر حال عذرخواهی در این مکاتبات نمی توانست معنایی داشته باشد، چون اصولا این ماجرا در آبهای ایران اتفاق نیفتاد».

این در حالی است که در مناظره انتخاباتی میان محمود احمدی نژاد و میر حسین موسوی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که چهارشنبه شب از تلویزیون ایران پخش شد، آقای احمدی نژاد مدعی شد پس از آزاد شدن ملوانان، تونی بلر، نخست وزیر وقت بریتانیا از ایران عذرخواهی کرد.

احمدی نژاد در بخشی از پاسخش به انتقادهای آقای موسوی نسبت به سیاستهای خارجی دولت نهم از جمله ماجرای ملوانان بریتانیایی گفت: «آقای بلر کتبا نامه داد و عذرخواهی کرد و گفت ما سیاستهای مان را در رابطه با ایران عوض خواهیم کرد».

وی با تأکید بر اینکه "این سند در وزارت خارجه ایران موجود است" افزود: «یکی از زیباترین کارهای جمهوری اسلامی برخورد با ملوانان بریتانیایی بود».

پس از آزاد شدن ملوانان بریتانایی در فروردین‌ماه سال 86، آوریل هم بعضی مقام‌های ایران اعلام کرده بودند که تهران نامه‌ای از بریتانیا دریافت کرده که در آن به خاطر "تعرض" به آب های ایران عذرخواهی کرده است.

اما دیپلمات‌های بریتانیایی گفتند که چنین نامه‌ای وجود نداشته است.

همان زمان تونیبلر نیز در این خصوص گفت: «آنها (ملوانان) بدون هر گونه معامله، مذاکره و توافق های حاشيه‌ای آزاد شدند».

هشت ملوان و هفت تفنگدار دريايی بريتانيايی پس از آنکه دوازده روز را در ايران در بازداشت سپری کردند، روز 15 فروردین‌ماه در حضور محمود احمدی نژاد آزاد شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۸
0
0
اگر واقعا دولت انگلیس نامه عذر خواهی به کشور ما نفرستاده است واقعا برای ملت ایران متاسفم که چنین ما را فریب می دهند.خدا بر ما رحم کند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین