کد خبر: ۹۰۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۳:۳۶
افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ؛

کره شمالی، دو روزنامه‌نگار آمریکایی را به 12 سال زندان محکوم کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری حکومتی کره شمالی اعلام کرد، دادگاهی در این کشور، دو روزنامه‌نگار زن آمریکایی را به جرم عبور غیر قانونی از مرز و یک جرم نامشخص دیگر، به 12 سال زندان در یک اردوگاه کارگری محکوم کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، خبرگزاری مرکزی کره [شمالی] گفته است، دادگاه پس از یک محاکمه 5 روزه، «هر کدام از آنان را به 12 سال اصلاح از طریق کار محکوم کرده است».

رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند اقدام اخیر کره شمالی در محکومیت دو روزنامه‌نگار آمریکایی به 12 سال زندان، تنش‌‌های این کشور با واشنگتن را به شدت افزایش خواهد داد.

این در حالی است که «هیلاری کلینتون»، وزیر امور خارجه آمریکا، روز یکشنبه اعلام داشته بود اتهامات وارد شده علیه روزنامه‌نگاران آمریکایی، بی‌اساس است و باید به آن‌ها اجازه داده شود به وطن خود بازگردند.

پیونگ‌یانگ، پیشتر گفته بود، این دو خبرنگار آمریکایی به دلیل «اقدامات خصومت‌آمیز» و ورود غیر قانونی محاکمه خواهند شد اما هیچ جزییاتی در مورد اقدامات آن‌ها منتشر نکرده بود.

تحلیل‌گران بر این باورند که کره شمالی ممکن است از این زنان روزنامه‌نگار برای گشودن درهای مذاکرات مستقیم با ایالات متحده استفاده کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین