کد خبر: ۹۰۵۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷

کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است

رئیس اورژانس کشور گفت: بزرگترین چالش اورژانس کشور کمبود آمبولانس بوده که امسال اعتبار چشمگیری برای رفع این مشکل مُصوب شده است.
کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
آفتاب‌‌نیوز :

جعفر میعادفر عصر شنبه در آیین کلنگ زنی اوژانس جاده‌ای لیشتر گچساران افزود: هم اکنون بیش از سه هزار دستگاه آمبولانس در کشور بیش از ۱۵ سال عمر دارد که نوسازی آن ضروری است.

وی بیان کرد: در سالجاری اعتبار مناسبی برای خرید آمبولانس مصوب شد و بر اساس برنامه هفتم هم به صورت مستمر در بودجه سالیانه قرار خواهد گرفت تا دیگر نگرانی برای خرید آمبولانس وجود نداشته باشد.

میعادفر افزود: توسعه پایگاه‌های اورژانس بانوان نیز در برنامه سازمان اورژانس کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ پایگاه کانکسی اورژانس در کشور وجود دارد که طی برنامه ریزی انجام شده تا چهار سال آینده جمع آوری و به جای آن‌ها ساختمان احداث می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: پایگاه اورژانس جاده‌ای لیشتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

حسین عسکری گفت: منطقه لیشتر و روستای سعادت آباد در محور‌های اصلی گچساران - کهگیلویه و بهبهان واقع شده که راه اندازی این پایگاه در این منطقه ضروری بود.

وی ادامه داد: این اقدام گام بزرگی در امداد رسانی به مصدومان و ارائه خدمات در صورت لزوم به این منطقه است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پایگاه در زمینی به مساحت بیش از مساحت ۴۵۰ و زیربنای ۱۵۰ متر مربع در گچساران منطقه لیشترکلنگ زنی شد.

امین نیکویی نژاد افزود: این اقدام یکی از گام تاثیر گذار دولت سیزدهم برای امداد رسانی درمنطقه محروم و کم برخوردار است.

کلنگ زنی چند پایگاه اورژانس، بررسی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در بخش‌های مختلف و همچنین بازدید‌های میدانی از پایگاه‌های اورژانس از برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین