کد خبر: ۹۰۷۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵

پرسپولیس آسیایی شد؛ یک امتیاز فاصله استقلال با لیگ الیت

پرسپولیس حضور خود در لیگ نخبگان آسیا را قطعی کرد و استقلال هم با یک مساوی مقابل فولاد پس از سال‌ها دوباره به آسیا برمی گردد.
پرسپولیس آسیایی شد؛ یک امتیاز فاصله استقلال با لیگ الیت
آفتاب‌‌نیوز :

می‌دانیم که از این فصل لیگ نخبگان آسیا یا لیگ الیت جانشین لیگ قهرمانان قاره خواهد شد. شکل سهمیه بندی کشور‌ها برای این لیگ با لیگ قهرمانان آسیا متفاوت بوده و قرار است همه چیز در سطح بالاتری برگزار شود.

از سال ۲۰۰۲ که لیگ قهرمانان آسیا جانشین جام باشگاه‌ها و جام جامداران قاره شد، تعداد سهمیه کشورمان متغیر بوده است. در سال‌های ابتدایی تنها دو تیم به این سطح می‌رسیدند که این دو سهمیه به قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی می‌رسید. اما در سال‌های بعد ما ۴ سهمیه را هم تجربه کرده بودیم که شامل قهرمان لیگ و جام حذفی و تیم‌های دوم و سوم لیگ می‌شد. این سال‌های اخیر هم که سهمیه ما ۲+۲ یا ۳+۱ بوده، اما برای لیگ الیت این سهمیه ۲+۱ و شاید مهمترین تغییر هم اینجا باشد که دیگر قهرمان جام حذفی سهمیه مستقیم آسیا نمی‌گیرد. دو سهمیه قطعی ایران برای تیم‌های اول و دوم لیگ است و آن سهمیه پلی آف برای قهرمان جام حذفی، به این ترتیب استقلال و پرسپولیس به خاطر حذف از جام حذفی لااقل نگرانی آسیا نداشتند.

در شروع هفته بیست و هفتم پرسپولیس با دو گل هوادار را برد و ۵۹ امتیازی شد تا بالاتر از استقلال ۵۷ امتیازی موقتا به صدر جدول برود. اما اتفاق مهمتر در رفسنجان افتاد که سپاهان مقابل مس به تساوی ۱-۱ قناعت کرد. با این مساوی سپاهان ۴۸ امتیازی شد و با توجه به تنها سه بازی باقیمانده از این فصل و در مجموع ۹ امتیاز، سپاهان تحت هیچ شرایطی به پرسپولیس نخواهد رسید و برای رسیدن به آسیا با سهمیه مستقیم، تنها باید امیدوار به سه شکست متوالی استقلال باشد!

استقلال در حال حاضر ۵۷ امتیاز دارد، یعنی ۹ امتیاز فاصله با سپاهان و این دوشنبه اگر شاگردان نکونام یک مساوی هم از فولاد بگیرند، اختلافشان با سپاهان دوباره دو رقمی شده و سهمیه دوم آسیا به نام آبی‌ها سند خواهد خورد. البته کیست که نداند استقلال مدعی اصلی و جدی قهرمانی در این فصل بوده و هست و مسلماً برای حفظ صدرنشینی در خانه با تمام قوا برای سه امتیاز می‌آید! این یعنی سپاهان باید برای رتبه سوم با تراکتور رقابت کند و برای رفتن به آسیا نگاهش به جام حذفی باشد که آخر همین هفته دیداری حساس با ملوان خواهد داشت. آنجا سپاهان ۳ بازی تا کسب سهمیه آسیا در پلی آف فاصله دارد؛ و در نهایت اینکه همه این حرف‌ها به شرطی است که استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه‌ای را کسب و اتفاقات سال‌های اخیر دوباره تکرار نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین